Društvene mreže u Hrvatskoj ponovno su oživjele temu bojkota u trgovinama, ali ovaj put s dobro poznatim hrvatskim humorom i sarkazmom. I dok neki ozbiljno razmatraju kako bojkotirati određene trgovačke lance zbog visokih cijena ili neetičkih praksi, drugi koriste ovu temu kao priliku za stvaranje duhovitih memeova i šaljivih komentara.
Internet vrišti od memova o bojkotu! 'Izlaznost manja od 40%', 'Hvala, samo gledam.' Pogledajte najbolje
Evo vas, čvrsti u odluci da bojkotirate trgovine i pokažete svoj stav – kad odjednom Lidl baci talijanske delicije u prvi plan. Mozzarella, tiramisu, pesto... Odjednom se nađete u mentalnoj borbi života: držati se svojih principa ili se prepustiti šarmu talijanske kuhinje. Jer, realno, tko još može reći "ne" tagliatellama na sniženju?
Autor, očito na rubu odluke, piše: "Kaj je sa apotekama, jesu li i one uključene u bojkot? Oni su skuplji od zlatarnica..." Uz to, dodaje dramu svog trenutka jer "mora po lijek na dan isteka tableta." Situacija je popraćena GIF-om iz apoteke, gdje farmaceut ozbiljno pregledava račune, što dodatno pojačava napetost: hoće li bojkot pobijediti ili će lijekovi ipak dobiti zeleno svjetlo?
Korisnika "Jura", koji uz dozu teorija zavjere i urnebesnog humora piše: "Bojkot su pokrenuli potplaćeni trgovci kojima je pun k..." – taman toliko misteriozno da nas nasmije i ostavi s pitanjem: Što su točno ti trgovci smislili? Uz to, GIF "teoretičara zavjere" s aluminijskom kapom na glavi dodatno pojačava cijelu foru – jer očito su trgovci krenuli s nekakvom zavjerom, a Jura je jedini koji to "vidi jasno."
Poruka je jasna: u eri električnih automobila, neki možda misle da je bojkot benzinskih stvarno problem... dok korisnici električnih vozila možda trebaju "bojkotirati" svoje punjače da se uključe u trend.
I dok bojkot trgovina ima svoje mjesto, očito neki razmatraju i "alternativne" metode. Kombinacija sarkazma, improvizacije i onog domaćeg šarma čini ovu objavu urnebesnom – jer, realno, tko bi mogao ozbiljno zamisliti ovu "misiju"?
Čini se da je utorica pronašla način da iskoristi "čar" bojkota i vrijeme provedeno izvan trgovina. Umjesto šopinga, ovdje su na sceni igle i konac – jer, očito, bojkot nije samo izbjegavanje trgovina, nego i prilika za povratak starim hobijima. Uz duhovit izraz "ko budali šamar," ova objava šalje poruku: kad ne kupuješ, barem nešto korisno napraviš – ili barem pletenje postane novi trend!
Dok se ljudi žale na visoke cijene i pozivaju na bojkot, istovremeno su odgovorni za sustav koji je te cijene doveo do toga. Kroz humor, autor ove objave provocira razmišljanje o širem problemu i možda suptilno postavlja pitanje: "Tko je ovdje stvarno lud?"
Meme savršeno prikazuje ironiju svakodnevnih političkih rasprava. Ako ništa drugo, barem znamo jednu stvar – kad se trošenje smanji, potrošnja pada. Genijalno, zar ne?
U Hrvatskoj je danas bojkot trgovina kao reakcija na kontinuirani rast cijena. Inicijativa je krenula iz Facebook grupe 'Halo, inspektore', koju vodi Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP), a u međuvremenu je dobila podršku društava za zaštitu potrošača, sindikata, političkih stranaka, pa čak i ministra gospodarstva.Trgovine zjape prazne, parkinzi su puni samo automobilima radnika ili onih koji su odlučili iskoristiti priliku i parkirati auto tamo. Društvene mreže opet su se užarile od memova pa stoga u fotogaleriji pogledajte najbolje od njih.