kreativci europarlamentarcima: /

'Glasajte za opstanak europske kulture i demokracije a ne dominaciju internetskih divova'

Image

Hrvatske udruge kreativaca i brojni istaknuti umjetnici posljednjih mjeseci upozoravaju 11 hrvatskih zastupnika u Europskom parlamentu na važnost svakog glasa pri glasanju o EU Direktivi o autorskom pravu

30.8.2018.
17:46
VOYO logo

U Bruxellesu se 12. rujna glasa o sudbini tog akta koji je mnogo više od zakonskog propisa.

On je nužni alat za stvaranje tržišne ravnoteže s moćnim internetskim tvrtkama (poput Googlea, Applea, Facebooka, Amazona itd.)  jer do sad tu bitku Europa i svi njezini kreativci ozbiljno gube, tvrde.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

Europska kultura mogla bi biti nova žrtva dominacije internetskih divova jer globalne platforme zgrću milijarde profita dok odbijaju dati autorima i kreativcima pravo odluke, ne plaćajući ih pravično za silno korištenje njihovih djela na Internetu. Toliko su veliki i jaki da misle da mogu zauvijek izbjegavati pravila tržišne utakmice. Glasanje europarlamentaraca pokazat će jesu li se silni milijuni koje su tzv. GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) divovi uložili u lobiranje u Brusselu, kao i pseudo-građanska kampanja puna spinova i lažnih paranoičnih upozorenja prema javnosti, isplatili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne treba ni od koga „spašavati svoj Internet“, kako je panično najavljivano, nego treba spašavati radna mjesta i zanimanja svojih kreativaca. Pred našim je zastupnicima uskoro odluka: mogu glasati za snažnu Europu koja podupire svoje građane, štiti njihove interese i brine o kulturnom nasljeđu. Ili će glasati za pasivnu Europu koje se na pladnju poslužuje Googleu i ostalim mega-korporacijama?

Ante Pecotić, predsjednik Hrvatskog društva skladatelja, poručuje našim Euro-zastupnicima ovom prigodom:

„Ne dajte se zavarati bombastičnim najavama o „kraju slobode Interneta“. One su samo dio kampanje globalnih giganata kako bi prestrašili i zavarali javnost a nas autore – profesionalne glazbenike, filmaše, novinare, fotografe i brojne druge branše – i dalje zakidali za pravedne naknade za korištenje naših djela. Moja je otvorena poruka europskim parlamentarcima a posebno hrvatskim zastupnicima i svoj javnosti zainteresiranoj za ovaj slučaj: onaj kome je želja da se novcem hrvatskih i europskih autora i kreativaca jača ekonomski i gospodarski sustav SAD-a, neka slobodno i po vlastitoj savjesti glasa protiv čl. 13 direktive, a kasnije neka objašnjava građanima republike Hrvatske zašto je i na tom polju osiromašio naše gospodarstvo.“

40 tisuća europskih kreativaca potpisalo je peticiju kojom Europarlamentu poručuju da je ovo trenutak u kojem se odlučuju: ili za europsku kulturu i demokraciju, ili za korist globalnih igrača koje u Europi vide samo kravu muzaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među potpisnicima peticije je i Danilo Šerbedžija, predsjednik Društva hrvatskih filmskih redatelja koji kaže:

„Kreativci i umjetnici su oni koji uvijek progovaraju o raznim problemima i bore se za slobodu govora i izražavanja. Ovaj put se borimo za istinu i slobodu na Internetu. Slobodu da od svojeg rada i dalje možemo živjeti i stvarati radna mjesta i za druge. Slobodu da na Internetu postoje i mnogi drugi koji naš sadržaj nude, a ne isključivo divovi poput Googlea ili Facebooka koji na našem radu grade svoje milijarde, a umjetnicima od toga plaćaju gotovo ništa. Borimo se za pravu istinu o slobodi izražavanja na Internetu.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Orkestrirana kampanja koja je po briselskim lobističkim hodnicima ali i hrvatskim medijima vođena proteklih mjeseci, često je pažnju javnosti usmjeravala na javnosti simpatične sitnice poput „ugroženih“ memova i GIFova iako na njih Direktiva uopće neće utjecati. No prava je istina da se iza svega krije nešto mnogo veće. Trenutni zakoni pogoduju velikim tehnološkim divovima, a ne europskim građanima i kreativcima.

Nikša Bratoš, predsjednik Hrvatske glazbene unije, udruge koja okuplja izvođače glazbe, naše je Europarlamentarce upitao: „Kome je u interesu da EU i Hrvatska u svoj proračun dobiju manje, a da svjetske kompanije dobiju više? Njihov poslovni model je jednostavan: koriste naša djela kako bi njihove platforma bile atraktivne, i kako bi mogli prodavati oglasni prostor. Pri tom ne žele platiti one na čijim djelima su postigli  tu atraktivnost, klikove i dijeljenja.  Autori i izvođači od njih dobivaju iznos ravan 0 (nula)! Ako im je u interesu sloboda izražavanja - neka prestanu naplaćivati oglasni prostor?!“

I Hrvatska diskografska udruga (HDU) svjesna je da se u Brusselu uskoro odlučuje o pitanju važnom za opstanak današnjih, ali i budućih kreativaca i s njima povezanih tvrtki u Hrvatskoj i EU. Želimir Babogredac, predsjednik Hrvatske diskografske udruge obratio se hrvatskim zastupnicima u Europskom parlamentu sljedećim riječima:

,,Pozivam vas sve da podržite stvaranje nove regulative kojom će se prikladno zaštiti prava svih dionika glazbene industrije i ostalih kreativnih industrija, kako bi uživali zaštitu i bili pravedno nagrađeni za svoj rad. U ova izazovna vremena za hrvatsko gospodarstvo i naše kreativce važno je očuvati svako radno mjesto. Podržimo one koji nam život čine ljepšim, podržimo hrvatske kreativce i glazbenu industriju!''

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U EU 12 milijuna radnih mjesta pripada ljudima iz kreativnog i kulturnog sektora. Njihove udruge i oni sami ovih dana svojim Euro-parlamentarcima, uz poruku da je #europeforcreators  šalju zadnje pozive za pomoć ugroženoj europskoj kulturi i  gospodarstvu. „Mi smo Europa za kreativce. Mi smo ljudi, a ne botovi. Protestiramo protiv lažnih podjela koje su stvorene između građana i nas. I mi smo građani Europe koji je žele pravednu, jaku i točno informiranu!“ poručuju.

Pod motom „Europa za kreativce, a ne tehno divove“ zato je otvorena i web stranica www.europeforcreators.eu na kojoj svi mogu iskazati svoju podršku ovoj inicijativi. Doznajte kako možete bolje zaštititi budućnost naše kulture a istodobno Internet činiti slobodnijim i poštenijim za sve. A potom, javite se svojim euro-parlamentarcima. Svaki glas je važan, jer neće biti druge prilike, ističu ujedinjeni kreativci Hrvatske i Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo