Kako su ove najpoznatije sličice današnjice, emotikoni, odnosno, 'emojiji', došle ''na scenu'' prije dvije godine, postale su sveprisutni dio svakodnevne komunikacije među mladima, ali i među starijom populacijom. Danas brojimo preko 3000 emotikona.
Nisu ovakvi emotikoni jedini virtualni pokazatelji našeg raspoloženja - u međuvremenu su kompanije poput Applea i Samsunga napravile mogućnost da sami kreirate svog emotikon avatara kako bi ostali korisnici što bolje dočarali vaše ekspresije lica:
(Twitter)
Emojiji su privukli mnoge korisnike pametnih telefona diljem svijeta zbog svoje jednostavnosti. Primjerice, ako vam je poruka koju ste vidjeli od svojeg prijatelja smiješna, lakše vam je poslati smajlić koji plače od smijeha, nego da napišete podulju poruku kako vas je ista poruka dobro nasmijala i uljepšala dan. "Postoji čitava generacija djece koja prije nauči komunicirati emojijima, nego što nauče čitati i pisati", rekla je Jennifer Lee, emoji aktivistkinja, prenosi Vox.
Ipak, upravo ovakvi emotikoni govore više o nama nego što stvarno mislimo i što stvarno možemo očekivati. Emojiji su izuzetno korisni u poslovnom svijetu - direktorima kompanija od iznimne je važnosti koje će smajliće upotrijebiti korisnici kada ocjenjuju kvalitetu proizvoda ili usluge. Upravo su na poslovnom planu emojiji postali toliko bitni da su se neke kompanije borile da upravo njihov proizvod bude prepoznatljiv među silnim sličicama na tipkovnici. Jedan od najboljih primjera je Ford koji se izborio da postoji emotikon sličan modelu njihova kamiona, iako neće na njemu biti ispisano riječima "Ford". Tu je i Taco bell koji se izborio za emotikon njihovog najbitnijeg proizvoda:
Ipak, ne prođu svi zahtjevi kompanija za vlastitim emotikonom uspješno. Durex nije uspio u namjeri da se napravi emotikon prezervativa, kao što nije uspio ni KitKat u namjeri da se "nacrta" njihova čokoladica.
Kako su nastali emojiji?
Jennifer Lee kaže kako oni nisu jezik, već neko određeno sredstvo
digitalne komunikacije koje odlično dočarava naše emocije,
razmišljanja, stavove...Nekoliko japanskih kompanija u 90-im
godinama prošlog stoljeća napravile su preko 170 sličica koje su
predstavljale dijelove našeg svijeta za lakše
raspoznavanje.
Konzorcij Unicode, međunarodno tijelo za standardizaciju tekstova
i znakova na jezicima koje uglavnom čine tehnološke kompanije,
konačno je standardizirao emojije 2010. godine. Svatko može dati
prijedlog za novi emoji, ali odobrenje se može čekati i preko
godinu dana. Jedna od najbitnijih stavka emojija je činjenica da
su, kako kažu, "visoko tolerantni" - bez
rasizma, s emotikonima koji obilježavaju svaku vjeru, sa svim
sličicama zastava (čak i onom LGBTQ zajednice). Zanimljivo je
dodati da je za emotikon žene u hidžabu (koji je na tipkovnice
mobitela stigao 2016. godine) zaslužan 15-godišnji dječak, piše
Vox.
Emojiji otkrivaju više o našem raspoloženju nego što mislimo
Emoji može pružiti jasan uvid u nečije raspoloženje i osjećaje,
što može biti od pomoći velikim brandovima koji provode analizu
stavova korisnika. Danas kompanije više prate učestalost i
raznovrsnost emojija koje korisnici stavljaju u svoje recenzije,
nego što prate "pisane" komentare. Nekad je teško razumijeti ton
konteksta recenzije (ako se, primjerice, koristi sarkazam), a
sami emojiji olakšavaju posao (ako korisnik u tom slučaju doda
emotikon koji okreće očima).
Brandovi danas na društvenim mrežama mogu koristiti emojije da bi ciljano usmjeravali publiku na njihove proizvode, kampanje i sl. Primjerice, za vrijeme nogometnog prvenstva dovoljno je u tražilicu upisati emotikon nogometne lopte - izbacit će vam sve objave vezano uz isto natjecanje, kao i objave službenih stranica prvenstva.
Marketinški svijet se sve više koristi hashtagom, kao i emotikonima. Jedna od najboljih najava filma bila je upravo ona za "Deadpool":
Ipak, koliko god emotikona bilo, i danas se svaki može protumačiti na različite načine. Nekada upravo ovaj znak:
može značiti "smijanje do suza", a nekada izrugivanje na određenu temu. Korisnik na kraju odlučuje što će za njega koji emoji značiti.