orqa tim /

Dvojac iz Osijeka genijalnim izumom osvojio regiju: Sad kreću u pohod na Las Vegas!

U ovom mitskom obračunu pameti sudjelovalo je dvadeset ekipa

27.9.2018.
23:01
VOYO logo

Cijeli dan danas u jednoj dvoarani u Zagrebu je trajao okršaj najpametnijih mladih glava u regiji. Nagrada je bila san snova svakog tehnološkog lumena - put i smještaj u luskuznom hotelu u Las Vegasu i štand na najvećem svjetskom sajmu novih tehnologija CES 2019. U ovom mitskom obračunu pameti sudjelovalo je dvadeset ekipa, a prije proglašenja pobjednika podsjetimo da je lanjski pobjednik Knockouta Albert Gajšak rasturio na CESU sa svojom igraćom konzolom koju klinci mogu sami sastaviti i nadograđivati, a ubrzo je iz svoje male kućne radionice krenuo i u masivnu proizvodnju i izvoz.

Dakle ništa manje ne očekujemo ni od ovogodišnjih pobjednika, a to je Orqa tim, Srđan Kovačević i Ivan Jelušić iz Osijeka koji je izumio i pobijedio s video naočalama za upravljanje dronom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se osjećate nakon pobjede? Jeste li je očekivali? Kakvo je to čudo s kojim ste osvojili žiri, zašto bi nam trebale naočale za upravljanje dronom?

IVAN: Iscrpljeni smo, ali prijavili smo se s namjerom da budemo najbolji. Izuzetno smo sretni. Iza svega toga stoji 18 mjeseci mukotrpnog rada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SRĐAN: Ovaj uređaj omogućuje da vidite sliku koja se šalje s kamere, tj. drona. U ovih 18 mjeseci jako puno vremena je ušlo u ravoj optike koju smo morali raditi od nule, od oblikovanja pa nadalje. Sada smo ušli u fazu u kojoj se pripremamo za serijsku proizvodnju. Ova kategorija proizvoda postoji. Ima relativno malu nišu, a u to smo ušli kroz hobi. Došli smo na ovu ideju jer smo shvatili da sve što postoji na tržištu nije dovoljno dobro i da mi možemo bolje. Kad smo se uhvatili toga, shvatili smo da ne treba napraviti nove naočale, nego najbolje.

Što to ove naočale imaju, a da druge nemaju? 

SRĐAN: Što se tiče samih performansi te virtualne veličine slike i rezolucije, tu smo objektivno po mjerljivim parametrima najbolji, ali usto smo u ovaj proizvod ugradili neke ergonomske aspekte koje omogućuju korisniku da bolje doživi tu sliku. 

Čemu to može služiti, ima li to neku komercijalnu svrhu?  

IVAN: Naša primarna ciljana skupina su vozači dronova. Međutim ovakva tehnologija može naći svoju primjenu u medicini, industrijskim rješenjima, kao pomoć autonomnoj vožnji, mnogim nadolazećim kategorijama. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko bi to stajalo? Koliko je taj CES bitan za lansiranje ovakvih inovacija?

IVAN: Naša ciljana cijena je između 500 i 600 eura. Ovaj uspjeh nam sigurno neće biti naodmet. Ono što nam preostaje je mjesec ili dva razvoja ovih naočala, a onda slijedi serijska proizvodnja koju dobar dio radimo u Hrvatskoj, što je bitno za istaknuti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još prije par godina spekuliralo se kako će se pizze raznositi dronom. Tu smo u Direktu pokazivali te probne vožnje, ali to nikako da zaživi? 

SRĐAN: Uvijek kad se pojavi neka nova tehnologija u početku puno obećaje pa dolazi do razočaranja i onda tek se krenu ispunjavati ta obećanja. Ovaj proizvod prvenstveno je namijenjen hobističkom nekom segmentom, ali sljedeći model s kojim ćemo izaći van bit će industrijske. Moći ćete u šumu s njima! 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo