'Lajkovi' na Facebooku tvrtkama nisu isplativi?

Nedavno provedena BBC-jeva istraga je pokazala da kompanije možda uzaludno troše velike iznose na kampanje na Facebooku da bi dobili 'lajk' od osoba koje uopće ne zanima ono što te kompanije nude.

16.7.2012.
18:54
VOYO logo

Naime, BBC je napravio Facebook profil za VirtualBagel, izmišljenu tvrtku koja nema proizvode. Platili su kampanju na Facebooku 10 dolara, te dobili 3.000 lajkova, odnosno obožavatelja. Kažu, broj obožavatelja iz Egipta i Filipina bio je značajno veći od broja obožavatelja iz 'ciljanih' zemalja SAD-a i Velike Britanije.

Na ovo se istraživanje BBC odlučio nakon što im se požalio Michael Tinmouth, marketinški stručnjak za online medije, koji je od Facebooka čak tražio povrat novca, jer je njegov klijent kojem je vodio kampanju kazao da oglas nisu vidjeli pravi ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U početku su moji klijenti bili oduševljeni rezultatima, ali nakon nekog vremena su postali zabrinuti kad su vidjeli tko gleda njihove oglase. Iako su kao ciljnu skupinu za oglase stavili korisnike iz cijelog svijeta, većina lajkova bila je iz Egipta ili s Filipina. Uglavnom su to bili korisnici u dobi od 13 do 17 godina, imena profila su bila jako sumnjiva, a kada samo ih detaljnije istražili ispostavilo se da je većina tih korisnika 'lajkala' i po pet tisuća stranica", ispričao je Tinmouth.

Dakle, postoji opravdana sumnja da većina od nekoliko stotina tisuća lajkova pojedinih kompanija dolazi s lažnih profila ili s profila ljudi koji lažiraju osobne podatke - poput mjesta gdje žive.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Facebooka su BBC-ju odgovorili da nemaju dokaze za tvrdnju da dosta lajkova dolazi s lažnih profila. Ovo je osjetljiva tema za Facebook, koji najveći dio prihoda ima upravo od oglašavanja.

"Nitko od brojnih oglašivača na Facebooku ovo nije spomenuo kao problem. Sve te kompanije imaju i pristup Facebookovoj analitici i mogu vidjeti profile ljudi koji su ih lajkali, i još nijednom se nisu požalili na spomenuti problem. Mali postotak naših korisnika koristi pseudonime, ali to je protiv pravila, te koristimo automatske sisteme i prijave korisnika da ih lociramo", priopćili su iz Facebooka.

Vezani članci:

arti-201207130366006 arti-201207050397006 arti-201206130575006 arti-201206050720006 arti-201206270400006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo