Hrvatske inovatorice pobrale fantastičnu kritiku

Jedan je hrvatski proizvod dobio fantastične kritike na Sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu. Zvuči nevjerojatno, ali je istinito.

20.1.2014.
13:30
VOYO logo

Jedan od najvećih tehnoloških portala na svijetu, CNET, među izvještajima sa Sajma potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu, objavio je opširan članak o Medvjediću Čuvaru (Teddy the Guardian), hrvatskih inovatorica Ane Burice i Josipe Majić, o kojima (i o proizvodu i o njegovim autoricama) novinar Tim Stevens govori u samim superlativima.

Ponekad su varljivo jednostavna rješenja kompleksnih problema ona koja pokazuju najveći potencijal, ponekad ih možete pronaći na najneočekivanijim mjestima, a ponekad možete i prave inovacije pronaći na CES-u, piše Stevens u uvodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na CES-u ga ne zanima ono što imaju ponuditi veliki proizvođači, koji će vas "piliti" s time da su postojećem tabletu povećali ekran za cijeli centimetar i time napravili revoluciju. Zanimaju ga, piše, manje kompanije koje je CES okupio u Eureka Parku, u kojem možete naći proizvode koji su doista prave inovacije, poput kamere koja snima u svim smjerovima i možete je baciti u zrak, ili svjetiljke koja je ujedno i punjač za mobitel. A nijedan proizvod ni poduzetnik na CES-u nisu ga oduševili kao Teddy the Guardian i njegove autorice, Josipa Majić i Ana Burica.

Od Hrvatske do CES-a

Teddy the Guardian je možda mekani plišanac, ali je zapravo komad hardvera, igračka koja kroz "pametnu šapu" očitava vitalne znakove djece. U bolnici u kojoj postoji Teddy, djeca ne moraju ni vidjeti toplomjer, uređaj za mjerenje oksidacije, pulsa ili tlakomjer . Samo trebaju držati Teddyja za šapu ili je prisloniti na svoje čelo. I on će očitati sve potrebne podatke o djetetovom stanju i poslati ih na uređaj (tablet ili mobitel) s kojim je povezan bluetooth vezom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O Josipi Majić i Ani Burici arti-201211280997006. Riječ je o mladim inovatoricama koje su doista priča o uspjehu. Obje su 24-godišnjakinje, upoznale su se u Zagrebu, na studiju, te su osnovale softversku kompaniju koja je postigla velik uspjeh aplikacijom iDerma, inovativnom softverskom rješenju koje dermatolozima, ali i ostalim medicinskim organizacijama omogućuje prikupljanje podataka o pacijentima i praćenje terapije na jedinstven i iznimno personaliziran način. Tijekom 2012. i 2013. godine su svoju aplikaciju prodale u Europi, Indiji, Jordanu i drugdje i taj im je proizvod dao puno iskustva i uvida u potrebe medicinara, te kako ističu, novca za nastavak poslovanja. zatim su željele napraviti nešto hardverski, a na ideju o Teddyju su došle radeći s pedijatrijskim bolnicama. Uvidjele su da u pedijatrijskim ordinacijama sestre često koriste plišance kako bi umirile djecu koja se boje, a zatim bi im na prevaru izmjerile temperaturu, primjerice. Varka, međutim, ne uspijeva uvijek jer se djeca boje, a hladni medicinski uređaji ih samo još dodatno plaše. Medvjedić tu pomaže, jer djeca samo moraju držati medvjedića za ruku ili prisloniti njegovu šapu na čelo. Podaci se očitavaju i bežično šalju na tablet gdje ih softver prikazuje zajedno s ostalim podacima o pojedinačnom apcijentu, pa je razvoj bolesti lako pratiti.

Periv na 90 stupnjeva

Elektroničke komponente Teddyja su zaštićene posebnim silikonskim kosturom unutar plišanca, kako ih djeca ne bi mogla uništiti i, što je još važnije, kako bi medvjedić bio periv i to na čak 90 stupnjeva, što je važno za održavanje higijene u bolnici. Važno je napomenuti da je Teddy dobio odobrenje američke FDA (Food and Drug Administration).

Cijena? Prava sitnica - u Americi 230 dolara za medvjedića i pripadajući softver. Mada je početna cijena bila 69 dolara, povećana je jer toliko koštaju i drugi uređaji. Do sada ih je prodano gotovo tri tisuće, a djevojke rade na poboljšanoj verziji koja će imati još puno funkcionalnosti, ali i interaktivnost s djetetom. Zvuči fantastično, zar ne?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo