U siječnju WhatsApp, aplikacija u vlasništvu Facebooka podigla je mnogo prašine nakon što je najavila promjenu pravila privatnosti, iza koje se , među ostalim, krilo i dijeljenje telefonskog broja s Facebookom. Pritom, ne bi pomoglo ni "obično" brisanje aplikacije, a svi koji ne bi pristali na nove uvjete u roku od mjesec dana, ne bi više mogli koristiti aplikaciju.
Nakon prosvjeda korisnika, WhatsApp se pravdao kako je riječ u "uobičajenoj proceduri" i uvjeravao korisnike kako su njihove poruke i razgovori sigurni te kako su „posvećeni očuvanju privatnosti“, no nakon drastičnog odljeva korisnika, ipak su popustili i odgodili uvođenje promjena.
No promjene su na koncu uvedene, a osim korisnika, požalila se i Europska organizacija potrošača (BEUC) podnijeli žalbe Europskoj komisiji i Europskoj mreži potrošačkih tijela, tvrdeći da WhatsApp nepravedno podvrgava pritisku korisnike, tražeći od njih da prihvate nove odredbe.
'Neprimjeren pritisak i nepoštena praksa'
"Sadržaj tih obavijesti, njihova priroda, tajming i ponavljanje stvaraju neprimjeren pritisak na korisnike i narušavaju njihovu slobodu izbora i zato predstavljaju kršenje direktive EU-a o nepoštenoj trgovinskoj praksi", stoji u zajedničkom priopćenju.
"WhatsApp nije jednostavnim i razumljivim jezikom objasnio prirodu promjena. Dvosmislenost predstavlja kršenje zakona EU-a o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uvjete ugovora i komercijalnu komunikaciju," rekli su.
'Mjesecima bombardiraju agresivnim pop-upovima'
"WharsApp mjesecima bombardira korisnike s agresivnim i upornim pop-upovima kako bi ih primorali da prihvate nove uvjete. Govore im će im pristup aplikaciji biti uskračen ako ih ne prihvate. No korisnici ne znaju što zapravo prihvaćaju. WhatsApp je bio namjerno neodređen i korisnici bi mogli biti izloženi dalekosežnoj obradi podataka bez valjanog pristanka. Zato pozivamo nadležne na brzu i odlučnu akciju“, ističe glavna ravnateljica BEUC-a Monique Goyens.