Znate li što je ljeto učinilo vašem automobilu?

Prošlo je ljeto, spremili smo kupaće gaće, ručnike, peraje... i zajedno s našim limenim ljubimcem vratili smo se u svakodnevicu.

30.9.2013.
8:53
VOYO logo

Vaš auto se svakodnevno morao nositi s prekomjernom težinom prtljage, visokim temperaturama, soli u zraku, smolom s borova, stalno upaljenom klimom... Stoga, svakako bi bilo poželjno napraviti detaljan pregled vozila kod servisera s naglaskom na spomenute uvjete.

Kočnice i ovjes

Pa da krenemo redom; Kočnice i ovjes. Vozili ste se po autoputu, zavojitim cestama, makadamima, nizbrdo, uzbrdo... prvi detalj koji bi trebalo pogledati jesu kočnice. Kakva je njihova istrošenost i učinkovitost. Nikako se nemojte dovesti u situaciju da dočekate kiše i zaleđene ceste s istrošenim ili djelomično neučinkovitim kočnicma, jer ćete izvoditi piruete po cesti!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slijedeći na redu je ovjes. Ima li kakav dio ovjesa previše 'lufta'? Ublažavaju li amortizeri neravnine pravilno? U kakvom su stanju gumene brtve, seleni i manžete? Naime zbog raznih neravnina, zaostalih dijelova ili visokih temperatura, gumeni dijelovi se rastežu i gube svoju funkciju te dolazi do pucanja. Svakako je važno prije zime zamjeniti sve napukle gumene dijelove kako sol i sitni pjesak kojim se posipaju ceste ne bi napravili još veću štetu.

Tekućine u motornom prostoru

Ako niste imali problema s pregrijavanjem vozila znači da je rashladna tekućina u motoru dobro obavila svoj posao, ali to ne znači da ne treba na nju obratiti pažnju i nakon ljeta. Antifriz tijekom vremena gubi antikorozivna svojstva te bi ga svakako trebalo mijenjati svakih 3-4 godine ili 80 tisuća kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također treba razmišljati da se u posudu za pranje vjetrobranskog stakla ulije tekućina koja se neće smrzavati na temperaturama manjim od ništice.

S obzirom na visoke temperature i napore, mora se obratiti pozornost na količinu ulja u motoru te stanje filtera. Zna se dogoditi da prilikom velikih opterećenja dolazi do povećane potrošnje ulja u motoru te svakako, ako je na mjernoj oznaci količina pala ispod minimuma, treba izmijeniti ulje i filter.

Ulje u kočnicama jako veže vlagu iz zraka na sebe te na taj način smanjuje točku vrelišta ispod koje je kritično upravljati vozilom. Svaka vrijednost Tv-a ispod 180°C znači da ulje treba hitno zamijeniti.

Klima uređaji

Zahvalni ste što je klima izdržala ljeto i mislite da s hladnijim danima više ne morate obraćati pažnju na nju? Velika zabluda! Prije kretanja na more sigurno ste bili napraviti servis klime, izmjenili ulje u kompresoru, filter kabine, nadopunili sistem plinom i svakako stavili kontrast radi kontrole propuštanja sistema. Filter bi trebalo prekontrolirati da se nije napunio iglicama s borova i lišćem, u suprotnom će blokirati cirkulaciju zraka te će truljenjem lišća izazvati neugodne mirise u autu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Klimu u autu možete koristiti cijelu godinu, dapače bilo bi i poželjno. Dobro je da se s vremena na vrijeme upali kompresor radi zagrijavanja ulja, a samim time će vam se stakla u unutrašnjosti brže odmagljivati.

Napisao: Nikola Kovačević, Autoservis Rubor

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo