Sajam telekomunikacije u Barceloni: Ogorčena borba za tržište

Barcelona je ovog tjedna (25-28.2.) meka za ljubitelje smartphoneova. Svijet pametnih mobilnih telefona susreće se ovih dana na Mobile World Congressu.

26.2.2013.
12:41
VOYO logo

Smartphone je još jedno čudo moderne tehnike koje uvelike utječe na moderni život. Taj mali, mobilni kompjuter još prije pet godina gotovo da nije igrao nikakvu ulogu i nikom nije padalo na pamet da bi uskoro mogao biti korišten u tolikoj mjeri. Danas već 1,6 milijardi ljudi koristi ove male sveznajuće uređaje džepnog formata. Ove bi se godine, računa se, trebala prodati oko jedna milijarda smartphoneova. Svaki drugi prodani mobitel bio bi mali kompjuter-mobitel­, piše Deutsche Welle.

Proizvođači koji predvode u ovoj branši su: Apple - koji je smartphoneu pomogao da se probije na tržište i Samsung - korejska tvrtka iz čijih pogona dolazi svaki treći prodani mobitel na svijetu. U većini tih uređaja, njih 70 posto, radi Googleov operativni sustav Android, Apple zauzima 20 posto, a onaj mali ostatak dijele između sebe Blackberry i Microsoftov Windows Phone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povratak Nokie?

Kolikom se brzinom ova branša mijenja dobro se vidi na primjeru finskog proizvođača mobitela Nokie. Iako su još donedavno bili neprikosnoveni šampioni među svjetskim proizvođačima mobilnih uređaja, danas se Finci bore za preživljavanje. Jednostavno su trend smartphoneova - prespavali. Prije dvije godine je novi šef Stephen Elop u Barceloni najavio oštar strateški zaokret i otpustio 13.000 radnika.

Smartphoneom po imenu Lumia i Microsoftovim operativnim sustavom Windows Phone 8 taj bi zaokret trebao biti i doveden do uspjeha. Za sad su rezultati s tržišta skromni, ali Nokia se, kazao je Elop u ponedjeljak (25.2.) na MWC-u u Barceloni, vratila u ring. Zadnje dvije godine nije baš bilo lako, priznao je on. "Ali držali smo se svoje strategije, a ta se strategija zove: ljudima u cijelom svijetu prodavati dobre mobilne proizvode. Bile su to dvije lude i dinamične godine, i ja sam jako ponosan na svoj tim koji je teško radio na tomu da preobrazi poduzeće. I da jednu legendu ponovno postavi na noge."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrlo konkurentnim cijenama Nokia želi ponovno osvojiti tržište. U zemljama s rastućom ekonomijom kao i zemljama u razvoju na primjer, nudi mobitel (Nokia 15) za nevjerojatnih 15 eura. A i u liniji "pametnih mobitela" Lumiji trebalo bi u ponudi biti uređaja po vrlo povoljnoj cijeni. Na primjer Lumia 520 bi se u Njemačkoj trebala prodavati već za 199 eura.

Konkurencija Appleu i Samsungu?

Velike telekomunikacijske tvrtke nisu štedjele kako bi štandove na sajmu u Barceloni učinili što privlačnijima. Samsungov showroom posramio bi i najbolje prezentacije na sajmovima automobila. Apple po običaju nije tu, ali to bi mu se jednom moglo osvetiti. Jer konkurencija iz Azije postaje sve moćnija. Nastupi ZTE-a i Huawaija iz Kine ili LG-a iz Koreje i HTC-a s Tajvana gotovo da se i ne razlikuju od Samsungovog. Njihovi uređaji se kvalitetom s lakoćom mogu nositi s vodećim proizvođačima. Borba za tržište smartphoneova i tableta postaje sve oštrija a broj igrača sve veći. Borba će se voditi prije svega na tržištima Azije, Latinske Amerike i Afrike.

Ali nije tu riječ samo o hardwareu. Na tržištu operativnih sustava uz Apple, Google i Microsoft tu je i Mozilla Foundation, poznat po svom besplatnom internetskom browseru Firefoxu. Mozilla je u Barceloni predstavila Firefox OS uz čiju bi se pomoć na tržište moglo izbaciti jeftinije smartphoneove. "Većina od dva milijuna budućih korisnika koji će se priključiti na internet dolazi iz zemalja u razvoju. Većina njih još nema smartphone. A to je cilj Firefoxa OS: tu će biti rast", kaže Mozillin šef Gary Kovacs.

Borba i na tržištu mobilnih preglednika

U razvoju je pomogao između ostalih i Deutsche Telekom. Najveći europski telekomunikacijski koncern želi s proizvođačem Alcatelom ovog ljeta lansirati odgovarajući uređaj na poljsko tržište. "S ovim sustavom će na tržište doći smatphoneovi po povoljnim cijenama", kaže Telekomov šef Rene Obermann. Time će se tržište povećati. "Mi tako dopiremo do ljudi koji raspolažu s manje novca. To je važno baš na našim istočnoeuropskim tržištima. A to nam je već dovoljan motiv da se potrudimo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I Mozillin šef Kovacs je jednako tako optimističan i vjeruje da može predstavljati dobru konkurenciju Appleu i Googleu. On podsjeća da je prije deset godina na tržištu internetskih preglednika (browsera) gotovo isključivo vladao Microsoftov Explorer. U međuvremenu tržište dijele tri ponuđača: Microsoft, Google s browserom Chrome i Mozillin Firefox. Zbog čega se, pita on, to isto ne bi dogodilo i s operativnim sustavima za smatrphoneove? A tko još može predvidjeti, što će se uopće na ovom području događati za deset godina?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo