Prije nekoliko godina znanstvenici su dokazali da ljudi vide prednje maske automobila kao ljudska lica i da im takoder pridaju osobnost na temelju tih "lica". Sada je novo istrazivanje psihologa Stefana Stiegara i Martina Voraceka sa Sveucilista u Becu pokazalo da ljudi takoder imaju tendenciju da kupuju automobile koji izgledaju, odnosno slice na njih.
Studija je objavljena u znanstvenom casopisu Swiss Journal of Psychology, a bazira se na crno-bijelim fotografijama 30 ljudi i njihovih automobila. Znanstvenici su se najprije osigurali da u istrazivanje udu samo automobili koje su vlasnici nekako sami odabrali. Dakle, nisu ih na primjer dobili na poklon ili u nasljedstvo.
Koristeci ove fotografije, Stiegar i Voracek sastavili su set slika s automobilom na vrhu i sest mogucih vlasnika, ukljucujuci i pravog vlasnika ispod slike automobila.
Slike su pokazane 160 sudionika u istrazivanju koji su bili zamoljeni da rangiraju svaki od tih sest mogucih vlasnika i odrede koji je vlasnik na slici najvjerojatniji vlasnik tog automobila. Vjerojatnost su odredivali na skali od jedan do sest pri cemu je vrijednost "1" znacila da je odredeno lice najvjerojatniji vlasnik, a vrijednost "6" najmanje vjerojatan.
Stiegar i Voracek su sudionike istrazivanja podijeli podjednako izmedu muskaraca i zena, a takoder su obuhvatili sve dobne skupine, od 16-78 godina starosti.
"Prosjecna osoba moze otkriti fizicku slicnost na 'licima' automobila i njihovih vlasnika", sazela je istrazivanje psihologinja Jesse Bering u clanku o ovoj studiji koji je objavio casopis Scientific American.
Stiegar i Voracek pokusali su takoder provesti jos jedan test na temelju rezultata nedavnog istrazivanja koje je pokazalo kako ljudi mogu upariti izgled vlasnika sa svojim psima. Pokazali su sudionicima set slika s automobilom i sest pasa i zamolili ih da rangiraju svakog psa prema vjerojatnosti je li njegov vlasnik ujedno i vlasnik automobila na slici.
Sada mozete poceti obracati paznju na automobile i njihove vlasnike kako bi se i sami uvjerili u istinitost ovog istrazivanja. "Mala, izgledas kao Ferrari!"