Kontroverze oko ilegalnog skidanja i dijeljenja datoteka preko interneta u središtu su medijske industrije već cijelo desetljeće.
Usredotočivši se isključivo na piratske igre, Anders Drachen s Odjela za komunikaciju i psihologiju na Sveučilištu Aalborg i Robert Veitch s Odjela za IT menadžment na Copenhagen Business School u Danskoj izvijestili su o rezultatima svog opsežnog istraživanja o dijeljenju igara preko BitTorrenta. Njihovi podaci pokrivaju tromjesečno razdoblje tijekom 2010. i 2011. godine i uključuju informacije o 173 igre.
Ovo istraživanje pokazuje nešto "nijansiraniju sliku" o piratiziranim igrama, te pruža dokaze protiv nekih uobičajenih mitova o piratstvu. Primjerice, znanstvenici su rekli da nije istina da se samo preko BitTorrenta skida "pucačina". Jednako tako se skidaju i dječje i obiteljske igre, kao i komercijalno najisplativiji naslovi.
Osim toga, njihovi rezultati upućuju na to da je stvarni broj ilegalno skinutih kopija računalnih igara preko BitTorrenta znatno manji od broja kojim barataju interesne skupine.
Za vrijeme monitoringa BitTorrenta otkriveno je da je 12,6 milijuna korisnika iz 250 zemalja ilegalno skidalo kopije igara kao što su: Fallout: New Vegas, Darksiders, Need for Speed: Hot Pursuit, NBA 2k11, TRON Evolution, Call of Duty: Black Ops, Starcraft 2, Star Wars the Force Unleashed 2, Two Worlds II i The Sims 3: Late Night. Riječ je dakle o širokom rasponu dobavljača igara i vrsti igara koje obuhvaćaju simulacije, sport, strategiju, kao i akcijske igre.
Navode da je od 173 igara u uzorku, 10 najpopularnijih naslova tijekom promatranog razdoblja bilo odgovorno za četiri od 10 skidanja preko BitTorrenta, a na samo 20 zemalja otpada više od tri četvrtine ukupne aktivnosti razmjene ilegalnih datoteka.
Najveći broj ilegalnih skidanja datoteka dolazi iz Rumunjske, Hrvatske, Ukrajine, Grčke, Poljske, Italije, Armenije i Srbije.
Otkriveno je i da igre koje imaju dobre kritike također imaju i veći broj ilegalnih skidanja. Iako je istraživanje obuhvatilo sve glavne hardverske platforme, igre za igraće konzole je mnogo teže piratizirati od igara za stolna računala jer korisnik prvo treba modificirati hardver konzole kako bi igru mogao koristiti. Osim toga, bolji broadband obično se dovodi u vezu s još efikasnijim skidanjem ilegalnih kopija digitalnih igara, kako su otkrili znanstvenici.
Istraživanje je objavljeno u znanstvenom časopisu International Journal of Advanced Media and Communication.