Vrlo poučna anegdota o Facebooku i Yahoou

Jedna stvar koji ljudi iz Silicijske doline pokraj San Francisca ovih dana šapuću jedni drugima je: Facebook je postao novi Yahoo.

31.3.2014.
11:03
VOYO logo

Ove zime Facebook je zaustavio implementaciju novog dizajna stranica. Razlog tome je da je tvrtka shvatila da redizajn možda izgleda sjajno na novim računalima koja imaju velike zaslone s oštrom rezolucijom, međutim taj dizajn nije tako sjajan na starijim računalima s malim zaslonima i s malim rezolucijama.

Većina Facebookovih korisnika još uvijek koristi manje zaslone s malom rezolucijom prikaza slike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook je tako izbacio redizajn bogat velikim fotografijama te je izašao s dizajnom koji, iako možda izgleda kao da je iz 2009. godine, i dalje funkcionira vrlo dobro za većinu Facebookovih korisnika .

Ako Facebook ne može biti inovativan u dizajnu i to zbog svoje ogromne baze korisnika, onda on zaista postaje sljedeći Yahoo, piše Business Insider.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo od samog početka, Yahoo se bavio klasičnom dilemom inovatora. Nije mogao isprobati zaista radikalne stvari na Yahoo.com jer je Yahoo.com već imao ogroman, uhodani biznis zbog svoje popularnosti među stotinama milijuna redovnih korisnika.

Ovo je učinilo Yahoo ranjivim u odnosu na manje tvrtke koje si mogu dopustiti radikalne promjene, budući da te tvrtke još nisu postale ovisne o biznisu koji razvijaju. No, upravo te manje tvrtke, među kojima su Google i Facebook, postale su tijekom vremena mnogo veće i već su dobrano na svoje račune preusmjerile veliki dio Yahoovih prihoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sada je i Facebook suočen s istim problemom .

Facebook sada ne može jednostavno redizajnirati svoje stranice koje bi zaista bile moderne i "cool" na način da se svide korisnicima i u 2017. jer bi to smetalao milijardi korisnika koje je Facebook pridobio početkom 2004.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To Facebook čini ranjivim na “start-up” tvrtke koje mogu izgraditi “društvene alate za razmjenu sadržaja” koji će biti optimizirani za tablete, telefone i računala proizvedena s današnjom tehnologijom. Takvim “start-up” tvrtkama ne trebaju milijarde korisnika da bi rasle dok ne budu u situaciji da počnu od Faceboka preuzimati oglašivačke prihode.

Dobra vijest za dioničare Facebooka je da je izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg čini se shvatio koliko njegova tvrtka danas izgleda kao Yahoo negdje oko 2005. godine. Zuckerberg, čini se također, nešto radi u vezi s tim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zuckerberg koristi masovnu kapitalizaciju Facebooka na tržištu kako bi kupio potencijalno unosne “start-up” tvrtke i stvari u koje se Facebook.com više ne može upuštati bez velikog rizika. U proteklih 16 mjeseci Zuckerberg je potrošio 22 milijarde dolara kako bi kupio Instagram, Whatsapp i Oculus.

Možda se pitate zašto ljudi koji vode Yahoo nisu to učinili prije deset godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istina je da su pokušali, međutim napravili su jednu veliku grešku koju Zuckerberg nije napravio. Naime, oni su previše bili zabrinuti zbog plaćanja velikih cijena za velike akvizicije.

Postoji jedan jako dobar primjer za to u Yahoovoj povijesti .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Godine 2006. Yahoo je mogao kupiti mali, brzorastući “start-up” koji je u godinama koje su slijedile, postao tvrtka vrijedna 150 milijardi dolara.

Odbor direktora u Yahoou i čelni ljudi ovog “start-upa” dogovorili su prodaju po cijeni od 1 milijarde dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali onda, u zadnji tren Yahoov izvršni direktor Terry Semel, odlučio je da je jedna milijarda dolara previše za taj “start-up”. Otišao je do izvršnog direktora tog “start-upa” i rekao mu da je Yahoo spreman platiti 850 milijuna dolara. Ta je cijena bila više u skladu s onim što je Yahoova financijska direktorica Sue Decker mislila koliko taj “start-up” zapravo vrijedi.

Ono što Semel nije znao je da izvršni direktor tog “start-upa” nije stvarno želio prodati svoju tvrtku. No, on je rekao svom odboru direktora da ako mu ikada netko ponudi 1 milijardu dolara, da će ih uzeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, kada je Yahoo ponudio 1 milijardu dolara, bio je to blef, a dogovor se tek trebao realizirati. No, čim je Semel promijenio ponudu i ponudio 850 milijuna dolara, “start-up” tvrtka je iskoristila priliku da u potpunosti odustane od ove akvizicije.

Tako je u nastojanju da spasi "mizernih" 150 milijuna dolara, Yahoo izgubio tvrtku koja sada vrijedi 150 milijardi dolara!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koja je to tvrtka?

- Facebook.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko je izvršni direktor te "start-up" tvrtke koji je odbio 850 milijuna dolara, ali je bio spreman uzeti 1 milijardu dolara?

- Mark Zuckerberg.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo