Finska, nekoć zahvaljujući Nokiji vodeća zemlja svijeta u mobilnoj telefoniji, klasa je za sebe kad je u pitanju surfanje internetom smartfonima i tabletima.
Finci su u prvom dijelu 2016. imali dvostruko veći internetski promet na svojim mobilnim uređajima od drugoplasiranih Južnokorejaca, pokazalo je istraživanje švedske tvrtke Tefficient u 32 europske i azijske zemlje.
Zabrinuo se i ured za javno zdravstvo
Čak su se i vlasti zabrinule time pa je helsinški ured za javno zdravstvo pokrenuo kampanju s porukom roditeljima da ne zanemaruju djecu. U kontroverznom oglasu koji je razljutio mnoge roditelje, posebno žene, crni se gavran spušta na plažu i odnosi djevojčicu dok joj se majka zagledala u smartfon. Video završava porukom "zanemarivanje je nasilje modernog doba".
Uvrijeđeni stanovnici glavnog grada zasuli su vlasti prigovorima, ali je ured za zdravstvo ostao pri tome da se neke majke više igraju s pametnim telefonom nego s djecom i da su mnogi očevi odsutni iz živoota svoje djece.
Roditelji se ponašaju kao njihova djeca
Najveći finski telekomunikacijski operater Elisa kaže da su roditelji krenuli stopama svoje tinejdžerske djece, koja su prošlih godina pokrenula trend surfanja internetom mobilnim uređajima.
"Najbrže raste količina prometa gledanjem video materijala", rekao je Matias Castren, šef Elisinog odjela za pretplate.
Najveće opterećenje je navečer kada su mnogi Finci, od djece do umirovljenika, prikovani za smartfone i tablete gledajući filmove, emisije ili video isječke koji kruže društvenim mrežama, umjesto da gledaju televiziju kao nekada.
Navikli na nove tehnologije
Nekoliko je faktora koji mogu objasniti finsku ljubav prema pametnim telefonima.
Od zlatnih dana Nokije, nekoć krunskog dragulja finskog gospodarstva, Finci su naviknuti na prihvaćanje novih tehnologija.
Oštre zime zahtijevaju dobru infrastukturu pa je Finska rano razvila nacionalnu mobilnu mrežu i odličnu pokrivenost signalom. Finaca ima 5,5 milijuna, ali posjeduju 10,9 milijuna mobitela, gotovo dva po glavi stanovnika.
Finci se općenito smatraju rezerviranim i introvertiranim ljudima i mnogi priznaju da im je lakše biti u kontaktu s prijateljima i obitelji preko inerneta nego telefonskim pozivom.
Ključni faktor – cijena
Ali ključni faktor je ipak cijena. Studija Tefficienta pokazala je da je finski teleoperateri internetski promet naplaćuju 14 puta manje od, primjerice, nizozemskih.
"Finsko tržište drugačije je od ostalih jer imamo mnogo paketa s neograničenim prometom", rekao je Kalle Muhonen, menadžer u telekomunikacijskoj kompaniji Sonera.
Podaci finske regulatorne agecnije to potvrđuju. Više od pola svih paketa mobilne telefonije uključuje neograničeni podatkovni promet za fiksnu mjesečnu cijenu.