Provjerava svaki detalj, jer za svoj novi, ali rabljeni auto Ivan namjerava izdvojiti devet tisuća eura. No cijene, zaključuje - ništa manje od onih prije ulaska u EU, iako su mnogi očekivali da će se ovog ljeta istopiti.
"Pratio sam cijene i cijene su iste, nisu ništa cijene pale. Isto, možda još i gore", žali se Ivan.
Vlasnik salona rabljenih automobila objašnjava - razlika bi se trebala osjetiti i to vrlo brzo.
"Osnovni razlog zašto još vozila na našem tržištu nisu pojeftinila je zato što je tržište dosta zakrčeno, treba proći par mjeseci da se isprazne ti pojedini saloni", uvjerava DarkoPrincip.
No, ni tada neće pojeftiniti svi rabljeni automobili. Jer iako više nema dvostrukih trošarina ni PDV-a za kupnju od privatnih osoba, koliko ćete davanja platiti, osim o vrijednosti - ovisi i o emisiji ugljičnog dioksida, pa će bolje proći kupci, za okoliš, prihvatljivijih modela. No, problem je, tvrde trgovci što se postoci ne obračunavaju na vrijednost automobila na inozemnom tržištu, već prema procjenama iz hrvatskog kataloga.
"Po mojoj procjeni 20 posto veća je ta njihova osnovica, nego što je tržišna cijena vozila", kaže Princip.
Zašto je to tako, objasnili su nam u carini!
"Pa upravo zato što poštujemo stečevinu EU koja je rekla da je irelevantno koliko je vozilo plaćeno u zemlji iz koje se unosi, nego je bitno kolika je cijena u Republici Hrvatskoj", objašnjava, pak, voditelj Službe za posebne poreze Carinske uprave ZvonimirMarinović.
A s ciljem da se postigne ravnoteža s cijenama istih automobila koji se već nalaze na domaćem tržištu. U carini tvrde plaća se manje nego prije, ali savjetuju prije odluke o kupnji automobila u inozemstvu provjerite cijene na domaćem tržištu kako bi izračunali kolika su vam davanja.
Pa nek' matematika pokaže što se najviše isplati.