Iz Münchena Mato Pavličević
Dok smo isprve bili malo iznenađeni lokacijom predstavljanja potpuno nove generacije Fordove ikone, Minhen i Bavarska, nakon dva provedena dana na legendarnim njemačkim „landstrasse“, još uvijek smo puni dojmova i adrenalina u venama. Jer ovo je sve samo ne obični sportski automobil. Simbol slobode i nesputanosti, s konjićem na maski motora koji trči na lijevu stranu, kontra svih, dosad je prodan u više od devet milijuna primjeraka. On je i „najlajkaniji“ automobil na Facebooku, a može se pohvaliti i rekordnim brojem nastupa na televiziji, filmu, glazbenim spotovima i video igrama.
Poznavatelji i poštovatelji Mustanga će i na novom modelu prepoznati linije koje ga vežu uz prvi model, pogotovo kad je riječ o spuštajućem krovu ili pak liniji boka s pregibom iznad stražnjih kotača. Duga hauba i kratki stražnji dio nepogrešivo govore kako je riječ o američkom automobilu kojeg su dizajneri i ovog puta skrojili da mami uzdahe prolaznika a vlasniku titra po egu. Odmah se nude dvije karoserijske verzije, fastback i klasični kabriolet s oznakom Convertible i dobrim starim platnenim krovom. Auri Mustanga tvrdi sklopivi krov jednostavno ne bi odgovarao.
Iznutra je cockpit potpuno novi a opet nekako stari, prepoznatljiv, s dvije „strehice“ iznad instrumenata koje ga čine gotovo simetričnim. Ako izuzmemo instrumente, naravno. A oni su veliki i pregledni, prekidači logično raspoređeni, dok je uopće gledano ergonomija na jednoj novoj razini. Novi neovisni stražnji ovjes (konačno) oslobodio je dodatni prostor za prtljagu i putnike na stražnjim sjedalima koja nisu više za ukras već sasvim upotrebljiva i za odrasle.
A tek kad „kresnete“ motor. Način na koji se Mustang vozi i kako zvuči oduševljava a iskusne vozače tjera da na zavojitim, brdovitim ali vraški brzim cestama propituju granice sebe i vozila. Naravno, ovjes, kočnice i upravljač su dorađeni kako bi ispunili očekivanja europskih kupaca.
Prvo smo bahato sjeli u jaču verziju, s 5.0‑litrenim V8 motorom koji razvija 418 KS i 524 Nm okretnog momenta. Zanimljivo, ponuđen nam je u kombinaciji s ručnim šeststupanjskim mjenjačem s kojim nismo imali previše posla upravo zbog spomenutog kamionskog momenta koji razvija u polju od 3000-4500 okretaja u minuti. Pri tom je šesti stupanj podešen kao overdrive, za „kruzing“. Mustang, težak 1720 kg, s ovom kombinacijom motora i mjenjača „stotku“ lovi za svega 4,8 sekundi što ga čini najstartnijim Fordom u Europi od maloserijskog modela GT iz 2005. Krajnja brzina je 240 km/h dok nam se potrošnja kretala oko 16,5 litara što je s obzirom na sve nabrojano ali i našu nemilosrdnu vožnju, čak i razumno.
Drugi dan smo imali na raspolaganju model od kojeg se mnogo očekuje u Europi, model koji bi trebao držati veliku većinu prodaje. To je Mustang 2.3 EcoBoost s četverocilindričnim turbomotorom. Bojali smo se da nam nakon američke price dan ranije oduševljenjue ne splasne. Prevarili smo se. Kao prvo, do “stotke” stiže samo sekundu kasnije od snažnijeg brata, za 5.8 sekundi. Kao drugo, turbopunjač je zagladio sve potencijalne nedostatke “običnog” motora koji tu razvija iznenađujućih 314 KS i okretni moment od 434 Nm u polju od 2500 do 4500 okretaja u minuti. Ni ovdje nema previše rada s mjenjačem, jedino što se sve odvija stupanj niže od V8 modela. Da će ova verzija biti zanimljiva Europljanima dovoljno govori i podatak o potrošnji koja se prema specifikaciji kreće između osam i 13 litara a nama je bila oko 12. Uz sve torture koje smo mu priuštili. Ako želite automatik, vaš Mustang imat će i polugice za izmjenu brzina na volanu.
Pored svega, novi Mustang se može pohvaliti i sa solidnim brojem inovativnih tehnoloških doskočica. Za vožnju služi mogućnost programiranja tvrdoće volana, odziva motora, mjenjača i ESP-a. To Ford naziva Selectable Drive Modes tako da vozač može u svakom trenutku prilagoditi vozilo uvjetima na cesti ili svojim voznim preferencama.
Pored toga, ovo je prvi Ford u Europi s naprednim infotainment sustavom SYNC 2. Na 8-inčnom dodirnom ekranu u visokoj rezoluciji nalaze se komande odličnog audio sustava, navigacije, klime i mobilnog telefona. Njima je moguće upravljati i glasom.
I za kraj, cijene. Zasad se znaju one u Njemačkoj, i već su uzburkale tržište ovog segmenta. Cijene 2,3 litrenog EcoBoosta kreću se od 34.000 Eura naviše dok V8 stoji od 39.000 Eura naviše. U Fordu s ponosom kažu kako su na neviđeno, prije dolaska na tržište, u Europi prodali gotovo 2500 vozila.