Rušenje tradicije / Vozili smo BMW Active Tourer 218i

Image
Foto: PR fotografije

Neki bi rekli kako je na ovom monovolumenu sve naopako. BMW monovolumen, s prednjim pogonom i motorom s tri cilindra donedavno je bio nezamisliv, ali Bavarci su spremili iznenađenje...

1.10.2014.
8:10
PR fotografije
VOYO logo

Nakon što je Mercedes s B klasom otvorio tržište luksuznih kompaktnih monovolumena očekivao se odgovor iz Minhena koji je stigao dosta kasno, tek negdje u sredini životnog vijeka druge generacije jednovolumena iz Stuttgarta koji u Europi, ali i kod nas bilježi sjajne prodajne rezultate.

U konačnici, serijsko vozilo se ne razlikuje mnogo od koncepta u kojem su uspješno pomireni BMW-ov sportski karakter i monovolumenska forma. Zagriženi ljubitelji marke s propelerom na nosu reći će kako zato postoji „trojka“ karavan, no tržište traži ovakvo vozila i dobro je zbog prodajnih brojki imati minivan u ponudi. Zli jezici su prokomentirali kako na prvi pogled nalikuje na Kiu Carens, no pri susretu  BMW-om jasno je kako su to dva potpuno različita svijeta, razlika među njima veća je od razdaljine između Njemačke i Koreje. Vanjski dizajn je prepoznatljiv s „bubrezima“ na nosu, bočnom linijom stakala koja se na kraju uzdiže (BMW-ov znak raspoznavanja) te stražnjim dijelom koji je kao preslikan s modela X3. Dodajmo i podatak kako je koeficijent otpora zraka Cx= 0,26.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S duljinom od  434 cm i međuosovinskim razmakom od 267 cm vrlo je blizu dimenzije glavnog konkurenta. No, to omogućava i prostranost interijera te prtljažnik osnovnog volumena od 468 litara. Kako bi se povećala praktičnost, stražnji nasloni se mogu dijeliti u omjeru 40:20:40 čime se u konačnici može dobiti volumen od 1.510 litara. Pored toga, stražnja sjedala su i uzdužno namjestiva.

Image
Foto: PR fotografije

Vozačko okruženje je prepoznatljivo BMW-ovsko, sa središnjim grebenom zakrenutim prema vozaču i mnoštvom spretno uklopljenih praktičnih odlagališta za sitnice. Osjećaju pripadnosti obitelji doprinose i brojni elementi preuzeti iz ostalih modela BMW-a (ploča s instrumentima, upravljač, klima i audio uređaj, kontrolor iDrive sustava, prekidači...).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Serija 2 Active Tourer ima bogatu osnovnu opremu, četiri su osnovna paketa (Standard, Advantage, Sport Line i Luxury Line) ali i opciju odabira mnogo toga s popisa dodatne opreme kako bi zahtjevni kupci ove marke mogli do zadnjeg detalja individualizirati vozilo prema svojoj želji. Još je tu nešto preuzeto iz drugih vozila ove marke, sva sila sigurnosnih sustava i sustava aktivne asistencije u vožnji. Sve zajedno čini cjelinu nazvanu BMW Connected Drive. Tako možemo izdvojiti Traffic Jam Assistant, koji pomaže u koloni u ritmu stani-kreni,  tu je i prednja nadzorna kamera, Cruise Control, Stop & Go, Collision Warning i City Braking sistem s Pedestrian Warning i City Braking, Lane Departure Warning i Speed Limit funkcijama. Za manje vješte, BMW nudi i naprednu asistenciju pri parkiranju.

BMW-ov Connected Drive uključuje i multimedijalnu tehnologiju; aktivnu navigaciju, vezu s vanjskim uređajima i internetom. Zahvaljujući tome, vozač i putnici u svakom trenutku imaju pristup mnoštvu korisnih informacija, te muzičkih i video sadržaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Monovolumenska forma nije jedini BMW-ov novitet. Naime, Active Tourer ima pogon na prednje kotače te ponudu trocilindričnih benzinskih i dizelskih motora. U slučaju testnog vozila riječ je o benzincu s TwinPower Turbo tehnologijom za koju u BMW-u tvrde kako postavlja nova mjerila što se tiče performansi i efikasnosti.

Image
Foto: PR fotografije

Isprobali smo verziju s novim, poprečno postavljenim  1,5-litrenim trocilindrašem (da, tri cilindra u BMW-u) koji uz pomoć dva turbopunjača razvija respektabilnih 136 KS.  To je dovoljno za sprint do „stotke“ za 9,6 sekundi i brzinu od ravno 200 km/h.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako u početku skeptične, zadivio nas je svojim, za trocilindraše atipično, uglađenim radom, dobrim ubrzanjima, elastičnosti i umjerenom potrošnjom goriva u svim režimima vožnje. Može ga se voziti vrlo ekonomično, s prosjekom ispod sedam litara koji na otvorenoj cesti padne i za više od litre, oko 5,6 u prosjeku. Okretni moment od 220 Nm dostupan je već iz niskih okretaja dok su međuubrzanja također solidna, pogotovo kad u četvrtom ili petom stupnju stisnete papučicu gasa kako biste stigli svjetlo na semaforu. Elastičan je poput turbodizela. Zvuk trocilindraša pritom nije grub, već predstavlja melem za uši u odnosu na BMW-ove dvolitrene turbodizele.

Pravo je zadovoljstvo dospjeti s njime na zavojitu cestu, gdje se ponaša poput pravog BMW-a. Ručni šestostupanjski mjenjač je precizan, s dobro odmjerenim prijenosnim odnosima. Ovjes je tih, savršeno izbalansiran između obiteljskog komfora i sporta, vrlo je precizan na upravljaču s pregršt povratnih informacija a u vožnji stabilan i savršeno drži putanju gotovo do samih granica fizike. Tek kod pretjerivanja nos će malo povući prema vani a sve dalje će pod svoje uzeti elektronika koja konstantno bdije nad vozilom i putnicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kraju jednodnevnog druženja s ovim po svemu posebnim automobilom možemo zaključiti kako su Bavarci napravili solidan posao. Zagazili su hrabro u vode kojima još nisu brodili i u konačnici napravili automobil koji je dostojan slavne prošlosti marke s propelerom na nosu. Cijene se kreću od 222.000 kuna naviše.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo