"Nema značajnih promjena u rasporedu Olimpijskih igara, posvećeni smo održavanju Olimpijskih igara u Japanu", ovako je zvučao posljednjih dana predsjednik MOO-a Thomas Bach. Dok je svima drugima bilo jasno da se natjecanje neće ovog ljeta održati, Olimpijski odbor tek je danas popustio i donio neizbježnu odluku.
Zbog pandemije koronavirusa apelirali su mnogi da se Olimpijske igre odgode. Brojni sportski savezi vršili su pritisak, Donald Trump također je govorio da ih treba otkazati, a sportaši su isticali da se neće stići pripremiti za natjecanje kako spada.
No nismo zaboravili ni na drugu stranu medalje.
Lova
Naravno, jedan od razloga zbog kojih se tolika nada polagala u održavanje Olimpijskih igara je i ogromna zarada koja se trebala generirati od ulaganja. U igru ulaze organizatori, mediji i sponzori koji su već milijarde dolara uložili u Olimpijske igre.
Kako je objavio Reuters, organizatori su ukupno uložili 12,35 milijardi dolara u Olimpijske igre.
Tu su i sponzori koji su dali rekordan novac da bi se upravo oni najviše izreklamirali na velikom natjecanju. Ukupno su sponzori platili tri milijarde dolara, a najviše su uložili Toyota, Bridgestone i Panasonic.
Udarac za ekonomiju
NBC je objavio još tamo u prosincu da je prodao oglasnog prostora u vrijednosti od milijardu dolara unaprijed, dok je kompanija Comcast uložila 4,38 milijuna dolara. Eurosport je za prava emitiranja pristao platiti 1,4 milijuna dolara.
Japan će kao država osjetiti velik udarac na svoju ekonomiju otkazivanjem ovih Olimpijskih igara. Naime, slično kao i u Hrvatskoj, Japanu je turizam vrlo bitan, a Olimpijske igre digle bi zaradu od turizma na puno veću razinu.
Neka predviđanja su da bi Japan zbog odgode Olimpijskih igara mogao izgubiti 0,2 posto BDP-a.
Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.