Ovaj potpuno novorazvijeni mini automobil na hrvatskom tržištu će biti dostupan po cijeni od 71.470 kn a imao je premijeru na velikoj pozornici na Ženevskom sajmu automobila. Za tu prihvatljivu cijenu kupci mogu očekivati privlačan peterovratni automobil dug 3,68 i visok 1,48 metara s dovoljno prostora za pet osoba i brojnim tehnologijama koje pridonose sigurnosti i udobnosti, a nemaju premca u tom segmentu. Imali smo priliku isprobati ga na cestama sjevernog dijela Nizozemske.
Opel Karl je dobio ime po jednom od pet sinova osnivača tvrtke, Adama Opela, a razvijen je s fokusom na funkcionalnost i svestranost. S međuosovinskim razmakom od 2385 mm i 939 kg mase, njegova peterovratna karoserija nudi puno prostora za do pet osoba, što je rijetkost u tom segmentu. Ozbiljan dizajn njegova interijera odaje dojam prostranosti kakav ne biste očekivali u segmentu mini automobila. Kokpit fokusiran na vozača koji krasi vrhunska ergonomija upotpunjuje cjelokupan dojam jasnoće i kvalitete. Sve kontrole koje se odnose na vožnju smještene su u vozačevoj blizini, s njegove lijeve strane i oko upravljača. Kontrole koje se tiču udobnosti putnika, poput kontrole klimatizacije, informacijsko-multimedijskog sustava i mogućnosti povezivanja, nalaze se na središnjoj konzoli tako da ih mogu dohvatiti vozač i suvozač. Dostupan je u tri nivoa opreme: Essentia, Enjoy i Cosmo. Naslon stražnjeg sjedala asimetrično se preklapa po trećini. Prtljažnik nudi minimalno 215 litara prostora, no kad je naslon stražnjeg sjedala preklopljen oslobađa se čak 1013 1013 litara prostora za pohranu.
Podvozje koje su razvili Opelovi inženjeri omogućuje mu sjajno ležanje i upravljivost dok je električni servoupravljač precizan i opcijski nudi gradski (City) režim rada.
Učinkoviti novi 1.0 ECOTEC s 55 kW/75 KS ultramoderan je jednolitarski trocilindrični benzinski motor načinjen posve od aluminija iz iste obitelji kao i hvaljeni 1-litarski motor s turbopunjačem dostupan za Corsu i Adam. Impresionira iznimnom glatkoćom i učinkovitošću rada, a inženjeri su tijekom faze razvoja posebno pazili na smanjenje vibracija.
Kad je opremljen ecoFlex tehnologijom koja se sastoji od aerodinamički optimiziranog donjeg ruba prednjeg spojlera i krovnog spojlera kao i guma s niskim otporom kotrljanja, troši samo 4,3 litre benzina na 100 km i ispušta samo 99 g/km ugljikova dioksida.
Snaga se prenosi putem peterostupanjskog ručnog mjenjača s kratko podešenim prvim i drugim stupnjem, za brzi gradski start, te nešto duljim ostalim stupnjevima prijenosa. Peti je dovoljno dug za ugodnu vožnju autoputom, bez da se motor tjera u visoke okretaje.
Uz standardni ABS, kontrolu proklizavanja TCPlus, kontrolu stabilnosti ESPPlus i pomoć pri kretanju na uzbrdici, Karl može biti opremljen dodatnom sigurnosnom
značajkom upozorenja u slučaju napuštanja prometne trake. Funkcija svjetla u
zavojima integrirana je u svjetla za maglu. Standardnu sigurnosnu opremu čini još šest zračnih jastuka i sustav otpuštanja papučica.
Karl će uskoro biti dostupan i s najmodernijom ponudom mogućnosti povezivanja u automobilu. Od jeseni 2016. bit će ga moguće naručiti s novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink i sustavom Opel OnStar – osobnim pomoćnikom za povezivanje i usluge – koji zajedno čine KARL najbolje povezanim i najbrižnijim automobilom u segmentu.
„Kratko, jasno i s puno karaktera – ime KARL odražava njegove prednosti“, objasnio je pri predstavljanju glavni izvršni direktor Opel grupe, dr. Karl-Thomas Neumann. „To je ozbiljan automobil koji će se svidjeti srcu i umu. KARL krase tipične Opelove kvalitete i vrline, počevši od revolucionarnog tihog jednolitarskog trocilindričnog motora, pa sve od brojnih značajki koje pridonose sigurnosti i udobnosti, a jedinstvene su u segmentu. Opel KARL savršen je automobil za kupce koji paze na cijenu i žele kombinaciju prikladnosti za svaki dan, udobnosti i modernih tehnologija, dodaje.
Početna cijena baznog modela biti će, kako smo već spomenuli, nešto malo manje od 71.500 kuna dok u Opelu očekuju daće se najviše prodavati verzija s bogatijom opremom (klima, multimedija i drugo) koja će stajati 82.000 kuna do registracije, što je i dalje vrlo konkurentna ponuda.