Volkswagen XL1 tehnološki je highlight koji se od prošle godine u limitiranoj seriji proizvodi u Osnabrücku. Spektakularni dvosjed konstruirao je tim Volkswagenovih inženjera pod vodstvom Klausa Bischofa, voditelja Odjela za dizajn marke Volkswagen. Iako je dizajn karoserije beskompromisno podređen zakonitostima aerodinamike, XL1 se već danas smatra ikonom dizajna.
Odozgo oblik podsjeća na tijelo dupina; posebice u stražnjem području linije karoserije od ugljikovih vlakana optimalno se prilagođavaju strujanju zraka i tako smanjuju otpor zraka. Silueta krova slijedi liniju koja čini luk sve od A-stupa pa do stražnjeg dijela vozila. Stražnji kotači potpuno su obloženi, kako bi se i u tom području izbjegla vrtloženja.
Uzalud ćete tražiti vanjska zrcala. Umjesto njih u krilnim vratima integrirane su male kamere koje u funkciji e-zrcala (digitalnih vanjskih zrcala) stražnji prostor prikazuju na dva zaslona u unutrašnjosti vozila. Nagrada za iznimnu posvećenost detaljima: uz izvrsnu cW vrijednosti od 0,189 postignut je i elegantan oblik, koji je uvjerio i stručnjake za dizajn u Londonu.
Iznimno štedljivi dvosjed (potrošnja od 0,9 l/100 km prema NEDC – novi europski ciklus vožnje za mjerenje potrošnje goriva) moći će se razgledati još do 25. kolovoza u londonskom Muzeju dizajna.