U totalu, 2.066 izlagača iz 45 država predstavilo je svoje novitete na najvećem i najvažnijem svjetskom sajmu mobilnosti, prijevoza i logistike. Sve prema sloganu ovogodišnje izložbe „voziti budućnost“. Jer, niti jedan oblik transporta nije u prethodnim godinama napravio takav kvantni skok kao komercijalna vozila. Ona su doslovno postala esencija najmodernije tehnologije na kotačima.
Proizvođači vozila i prateća industrija u Hanoveru su impresivno pokazali inovacije i trendove u svom sektoru. Tehnološki napredak na polju povezivanja, efikasnosti i sigurnosti su posebno zanimljive i predstavljaju veliki potencijal za ulaganje i razvoj.
Kako je na svečanosti otvorenja kazao predsjednik Udruženja automobilske industrije VDA, Matthias Wissmann, u Njemačkoj oko 190,000 ljudi izravno radi u proizvodnji komercijalnih vozila što je jedna četvrtina svih uposlenika u automobilskoj industriji. Tu su još i oni čiji poslovi indirektno ovise o komercijalnim vozilima (u poslovanju, održavanju i razvoju). Naravno, tu su još i najbolji prijatelji komercijalnih vozila – njihovi vozači.
Broj izlagača je u odnosu na prošli sajam narastao za devet posto i samo je malo ispod rekordnog broja iz 2008. Najviše ih je iz Kine, Italije i Turske. Ovo je dakle drugi najveći broj otkad je IAA za komercijalna vozila pred 22 godine postala samostalna izložba.
Proširio se i izložbeni prostor, na oko 265 tisuća četvornih metara a brojka o 1216 stranih izlagača (59 posto) je viša nego ikad prije.
Wissmann je također rekao kako vi pokazatelji govore o kontinuiranom rastu u budućnosti domaćeg i međunarodnog prijevoza te će sve vrste transporta biti potrebne kako bi se sve to prevezlo.
“Kamioni, željeznica, brodovi, svi oni moraju dati maksimum i umrežiti se na najbolji mogući način kako bi napravili transport robe što efikasnijim!“, dodao je.
Prema statističarima, komercijalna vozila odrađuju najveći dio posla, pogotovo na kratkim i srednjim relacijama. Čak 78 posto cestovnog prijevoza robe odnosi se na transport do 150 km udaljenosti.
Pored toga, ne manje važan je i transport putnika. Svake godine autobusi u Njemačkoj prevezu više od pet milijardi putnika što je 43 posto od ukupnog broja koje prevezu autobusi i vlakovi. Autobusi su, treba napomenuti, šampioni u ekonomičnosti i maloj emisiji CO2: pun autobus troši manje od jedne litre goriva po putniku na 100 prijeđenih kilometara!
Danas su emisije štetnih tvari iz modernih kamiona norme Euro VI čak 98 posto manje nego pred 25 godina. Usporedivo s prošlom normom, Euro V, emisija dušikovih oksida smanjena je za 80 posto a čestica za dvije trećine.
Europska komisija više neće nametati strože norme jer je to besmisleno i preskupo nego će se proizvođači koncentrirati na daljnje smanjenje potrošnje goriva. Današnji 40-tonski tegljači troše 60 posto manje goriva nego pred 50 godina, sredinom 60-ih.
Očekuje se i smanjenje emisije CO2 prvenstveno korištenjem alternativnih pogona, npr. prirodnog plina koji je pogodan za korištenje u autobusima, lakim komercijalnim vozilima i kamionima. Pored toga, u lakim komercijalnim vozilima hibridni i električni pogoni pokazuju veliki potencijal, pogotovo u lokalnoj distribuciji.
S druge strane, za teške kamione koji voze duge rute čisti i efikasni dizelski motori ostaju do daljnjega najbolje rješenje. No, i tu se vidi prostora za manevriranje, na aerodinamici. Podatak govori kako je otpor zraka odgovoran za 1/3 potrošenog goriva i jednako toliko ispuštenog CO2.
Sigurnost je bila još jedna važna tema ovogodišnjeg IAA. Svi proizvođači danas imaju adaptivne tempomate, upozorenja na sudar ili izlazak iz voznog traka dok neki konkretno rade na parcijalno automatiziranoj vožnji čime se želi smanjiti stres kod vozača i povećati razina sigurnosti.
Povezivanje također nudi iznimne mogućnosti u logistici, te lanac opskrbe i transporta danas postaje transparentniji nego ikad ranije.
Jasno je kako će digitalizacija u skoroj budućnosti revolucionarizirati cestovni transport. Mercedes je već spreman sa svojim Future Truckom koji na ceste stiže 2025. do kad se trebaju riješiti sve pravne nejasnoće i tumačenja što seže i do same Bečke konvencije čiji dijelovi će se morati prilagoditi vremenu koje dolazi.