Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

apicura

Kako stati na kraj korupciji i odljevu radnika

Međunarodno tržište izazov je za svaku tvrtku, osobito ako su planovi njenog rasta i razvoja usmjereni trgovini izvan matične zemlje. S druge strane, upravljanje zadovoljstvom djelatnika, povećanje efikasnosti procesa, pravovremeno uočavanje promjena i tržišnih rizika glavni su faktori koji čine održivo tržišno poslovanje i nedvojbeno dižu profit organizaciji. Međunarodne smjernice za standardizaciju poslovanja propisuju načine kako ćete višestruko povećati konkurentnost i profit usmjeravanjem na kontrolu vlastitih procesa.

Na svim tržištima, kako domaćem tako i međunarodnom, ključna riječ za uspjeh je – konkurentnost. Unatoč općoj percepciji karakterističnoj za istočnoeuropske poduzetnike, cjenovna konkurentnost više nije vodeća determinanta kod odabira dobavljača za narudžbe proizvoda ili usluga izvan matične zemlje. Indeks zadovoljstva djelatnika predstavlja sve značajniji faktor u procjenama tržišne održivosti organizacije i njegovim mjerenjem mogu se predvidjeti konkretni razlozi i periodičnost odljeva djelatnika ili smanjenja njihove lojalnosti prema organizaciji. Iznenađujuća je i činjenica da u najvećem broju slučajeva u većini tržišnih sektora, prvih pet razloga odljeva djelatnika ili curenja poslovnih tajni nije vezano uz samu plaću djelatnika.

Respektabilnost same organizacije uvelike ovisi o percepciji njene tržišne stabilnosti kao i financijsko-pravnih pokazatelja. Percepciju organizacije na tržištu generiraju njene posredne i neposredne promotivne i javne aktivnosti, te sve važnije – digitalni otisak (digital footprint) s dojmovima o organizaciji od strane njenih sadašnjih i bivših djelatnika na javnim komunikacijskim kanalima.

Zašto su certifikacija poslovanja i zadovoljstvo djelatnika važni

Due dilligence odnosno dubinsko snimanje potencijalnog trgovinskog partnera više ne uključuje samo pravne i financijske aspekte njegovog poslovanja već su sve češće u njega uključene i evaluacije procesne efikasnosti organizacije te analize njene otpornosti na tržišne promjene i rizike, kao i mogućnost kontinuiteta u održavanju razine kvalitete i količine proizvoda ili usluga. U tom smislu, certifikati vezani uz poslovanje prema međunarodnim standardima poslovanja, konkretno definirani procesi koji uključuju te upravljanje zadovoljstvom djelatnika postali su značajan alat dizanja tržišne konkurentnosti i respektabilnosti organizacije.

Međunarodna organizacija za standardizaciju – ISO (International Organization for Standardization) propisuje standarde upravljanja procesima stvarajući konkretne dokumente sa zahtjevima, smjernicama, karakteristikama i specifikacijama u svrhu podizanja efikasnosti poslovanja i održavanja kontinuiteta kvalitete te zaštite osjetljivih informacija unutar same organizacije. Više o certifikaciji i različitim vrstama ISO standarda saznajte ovdje.

Trendovi uvjetovanja ISO certifikata u javnim natječajima

Najčešće certificirani standardi u Hrvatskoj su ISO 9001 – sustavi upravljanja kvalitetom, ISO 14001 sustavi upravljanja okolišem, a najveće povećanje certificiranja bilježi međunarodni standard ISO 27001 odnosno sustavi upravljanja informacijskom sigurnosti. Osobito je to vidljivo u sektoru zdravstva, zdravstvenog turizma i informacijskih komunikacijskih tehnologija (ICT) te različitim proizvodnim sektorima orijentiranima međunarodnom tržištu.

Sektor informacijskih i komunikacijskih tehnologija u Hrvatskoj pokazao se najotpornijim na stalne tržišne promjene i apsolutno konkurentnim u svjetskoj tržišnoj areni stoga je ovo povećanje interesa za certificiranjem standardom informacijske sigurnosti ISO 27001 u tom sektoru bilo očekivani trend u toj industriji.„ – izjavio je doc.dr.sc. Đuro Tunjić, direktor TUV Croatia d.o.o., hrvatske podružnice najveće njemačke certifikacijske kuće TUV NORD.

Sektori zdravstva i zdravstvenog turizma su izrazito procesno zahtjevni  sektori koji prikupljaju, obrađuju i arhiviraju posebno osjetljive osobne podatke. Početkom primjene GDPR-a diljem Europske unije mnoge bolnice, poliklinike i ustanove koje se bave zdravstvenim turizmom počele su usklađivati svoje poslovanje s Općom uredbom o zaštiti podataka upravo modelima propisanim standardom upravljanja informacijskom sigurnosti ISO 27001, što i naša tvrtka sve češće isporučuje u sklopu integriranog sustava kod priprema za ISO certifikaciju.“ – izjavila je Natalija Parlov Una, doktorandica Međunarodnih odnosa i direktorica tvrtke APICURA Business Intelligence, specijalizirane za europsku pravnu regulativu i informacijsku sigurnost.

Zamijećen je i rastući trend uvjetovanja ISO certifikata na javnim natječajima. Europske javne uprave fokusirane na dizanje transparentnosti te tvrtke orijentirane izvozu sve učestalije se odlučuju i na uvođenje međunarodnog anti-korupcijskog ISO standarda za borbu protiv podmićivanja – ISO 37001. Anti-Bribery Management Systems standard pruža bogat portfelj uspostave procesa i kontrolnih mjera definiranih prema globalnoj anti-korupcijskoj praksi korištenjem PDCA metode u uspostavi, implementaciji, održavanju i kontinuiranom poboljšavanju procesa vezanih uz sprječavanje podmićivanja. Standard je vrlo efikasan u uspostavljanju procesa transparentnog nagrađivanja djelatnika i trošenja javnih sredstava.

Više o certifikaciji i uvođenju ISO standarda u poslovanje saznajte ovdje.

Dobrodošli u obitelj međunarodnih sustava upravljanja!

APICURA Grupa – centralno mjesto za implementaciju međunarodnih ISO standarda upravljanja poslovnim procesima i usklađivanja poslovanja s europskom pravnom regulativom.

APICURA Business Intelligence posjeduje certifikate ISO 9001 i ISO 14001, a zaposlenici su certificirani Lead auditori ISO 27001 sustava upravljanja informacijskom sigurnosti (ISMS) i ISO 9001 sustava upravljanja kvalitetom (QMS) te anti-korupcijskog ISO 37001 sustava za suzbijanje podmićivanja, kao i educirani projektni menadžeri te su uspješno završili mnoge specijalizirane edukacije vezane uz provedbu implementacija GDPR-a na procesnoj razini u Hrvatskoj i inozemstvu.

Zaposlenici i suradnici tvrtke su visokoobrazovani i kontinuirano izlažu znanstvene i stručne radove iz područja informacijske sigurnosti, digitalne forenzike, europske pravne regulative, GDPR-a, informacijskih i komunikacijskih tehnologija te digitalnog marketinga i drže specijalizirane edukacije iz predmetnih sektora u Hrvatskoj i regiji.

APICURA GRUPA partneri u provedbi kompletnog raspona usluga su certifikacijska kuća, ICT tvrtka, specijalizirana digitalna marketinška agencija te renomirani odvjetnički uredi.

Posjetite nas na www.apicura.hr

 

 

 

Autor: Parlov Digital Inteligence

Photo: Shutterstock

Povratak na Net.hr