Nije svaki auto za svakoga, niti za svaku priliku. Mali gradski automobili zgodni su, okretni, jednostavni za parkiranje i malo troše, limuzine pružaju komfor na duljim putovanjima, dok terenci život čine praktičnijim i zabavnijim. Za one koji ne pristaju na kompromise, već žele automobil koji je preuzeo najbolje od svake klase – tu su crossoveri, a prvi pravi urbani crossover je Suzukijev S-Cross. Kako bismo ovu tezu stavili na provjeru izložili smo ga brutalnom situacijskom testu, a rezultate pročitajte u nastavku.
1. Prostranost
Vaša se obitelj nedavno proširila za još jednog člana, slatku malu zlatnu retrivericu koja je postala ravnopravni član bande i već za nekoliko mjeseci može se očekivati da kilažom pretekne vaš ljudski podmladak. A bliži se ljeto, godišnji odmor, pa ako želite izbjeći angažman profesionalnih usluga selidbe, morat ćete uložiti i u novog limenog ljubimca.
Iako izvana ne djeluje kao gorostas Suzukijev S-Cross iznutra pruža neočekivano obilje prostora pa vas tako u gabaritima od razumnih 4,3 metara dužine i 1,7 širine očekuje vrlo udobna i prostrana unutrašnjost sa stražnjom klupom na koju bez ikakvih problema mogu stati tri osobe, a o dvoje klinaca i psu da i ne govorimo. Najugodnije iznenađenje ipak se krije u prtljažniku, više nećete morati supruzi objašnjavati da možda ipak ne bi trebala na dvotjedni odmor ponijeti sav sadržaj garderobnog ormara jer u garaži nemate kombi. Umjesto prepirke, bit će vam brže i jednostavnije u gepek od 430 litara ukrcati sve kofere koje je vaša prva dama pripremila i još s nedužnim izrazom lica upitati: „Draga, zar je to stvarno sve?“.
2. Štedljivost
Imate li i vi onu nezgodnu naviku da hodate naokolo s novcem u stražnjem džepu jer vam se ne da nositi novčanik? Praktično, osim ako shvatite da je u stražnjem džepu ostalo samo 20 kuna, a lampica od rezervoara baš je našla trenutak kad će se upaliti. Srećom, s današnjim cijenama goriva i 20 kuna bit će više nego dovoljno za dvije litre, benzina ili dizela svejedno, a to je pak S-Crossu dovoljno za gotovo 50 kilometara vožnje. Dobro ste pročitali, nije tipfeler – štedljivost ovog modela doista impresionira. Tako će automobil opremljen turbo dizelašom od 1.6 kubika potrošiti svega 4,4 litre na 100 km, a benzinac istog obujma tek litru više, 5,5 litara. I pri tome gotovo da ne postoji razlika u potrošnji goriva između verzija s pogonom na 2 i 4 kotača. Naravoučenije glasi: možete i dalje bezbrižno šetati sa sićom u stražnjem džepu traperica.
(Usput budi rečeno, ako vaš sadašnji automobil troši oko 10 litara na 100 km trebat će vam mjesečno oko 1500 kuna za gorivo, a s novim S-Crossom uštedjet ćete barem 750 kuna, što je dovoljno za ratu kredita. Bonus stiže u vidu komfora i sigurnosti.)
3. Ekstremni uvjeti
Nije zimska služba jedina koju svake zime iznenadi snijeg, može se to dogoditi i vama. I to baš onoga jutra kad vas je šef zamolio da dođete malo ranije na posao. Sve donedavno, to je značilo barem 20 minuta jutarnje gimnastike kako bi otkopali auto, no S-Cross će vas poštedjeti tog lopatanja. Na raspolaganju vam je Snow način rada koji pritiskom na gumb uključuje pogon na sva 4 kotača i ako baš nije napadalo pola metra snijega, vaš problem bit će riješen bez izlaska na teren. No, to nije jedina opcija koju nudi Suzukijev crossover, za ekstremne uvjete tu je način rada Lock koji ravnomjerno raspoređuje snagu po osovinama i tada ga možete natjerati u zanošenje stražnjeg kraja, poput pravih rally automobila. Naravno, ova opcija služi samo za izvlačenje iz teških terena te se nakon 60 km/h, kad automobil shvati da nema potrebe za ovakvim načinom rada, automatski isključuje i prebacuje u Automatski režim. Ipak do 60 km/h, zabava je zajamčena, a vožnja posve sigurna.
4. Zabava
Ima svakakvih razbibriga, a jedna od onih kojoj niti jedan muškarac neće odoljeti jest kako impresionirati ženu. Npr. autostopericu koju ste pokupili na prilazu gradu. Iako nemate zadnje namjere onaj alfa muškarac u vama ipak ima potrebu da se malo napravi važnim.
Suzuki i za tu neugodnu situaciju nudi jednostavno rješenje, način rada – Sport. U tom režimu, pri konstantnom gasu, automobil počinje samostalno polagano ubrzavati, što znači da motor postaje znatno dinamičniji u svim situacijama, što može biti vrlo uzbudljivo. Valja napomenuti kako je S-Cross za 150-200 kilograma lakši od SUV-ovske i crossoverske konkurencije, a uz swiftovski upravljiv volan i precizan mjenjač sigurno ćete uspjeti izazvati interes kod suvozačice. U slučaju da je dama ipak nešto slabijih živaca, možete je utješiti rezultatima testova sigurnosti na kojima je S-Cross ocijenjen sa 5 zvjezdica.
5. Romantika
Ostajemo na terenu muško-ženskih odnosa i dopuštamo mogućnost da postoje vlasnici Suzukija kojima miris benzina i škripa guma ne pobuđuju romantiku pa će oni, kad već na suvozačkom sjedalu imaju dragu suvozačicu, posegnuti za sasvim drugačijim trikovima. Npr. za otvaranjem dvostrukog krovnog prozora. U vedrim noćima, to će vam omogućiti zajedničko gledanje zvijezda iz topline kabine, osjećaj slobode i nesputanosti koja budi sva čula, jednako i na prednjim i na stražnjim sjedalima. Dalje je sve prepušteno vašoj mašti i inicijativi.
6. Automatika
Jednom automatik, uvijek automatik, tako kažu iskustva korisnika. Lijepo je u vožnji imati slobodnu desnu ruku, koju možete staviti na upravljač i znatno više uživati u vožnji. No, automatik nije baš poznat po štedljivosti ili barem do sada nije bio. Suzuki S-Cross, međutim, mijenja paradigmu i dolazi opremljen novim CVT mjenjačem, prvim automatikom koji ima manju potrošnju od manualnog mjenjača.
7. Cijena
Svatko tko je jednom kupio novi automobil zna da nema ljepšeg mirisa od mirisa novog auta. No, osim mirisa, novi automobil donosi i novu kvalitetu života, pouzdanost, sigurnost i komfor. Imamo samo jedan život pa smo u njega spremni i nešto uložiti, no naravno samo onoliko koliko imamo. Novi S-Cross kreiran je imajući na umu upravo takav stav svojih budućih korisnika.
Donja granica spuštena je ispod 120 tisuća kuna. Točnije na 116.174! Toliko naime iznosi cijena baznog modela s novim benzinskim 1.0 motorom (82 KS) i GL paketom opreme. Ako vam je pak uletio godišnji bonus, na raspolaganju je cijela paleta modela, agregata i paketa opreme uz uvijek fer omjer cijene i kvalitete.