arti-201005260913006''U najgorem slučaju motor navedenih modela bi usred vožnje mogao blokirati'', priopćio je predstavnik japanskog koncerna u Tokiju i time potvrdio pisanje japanskog lista Nikkei Business.
Istodobno je naglašeno da se radi na preispitivanju tog problema, ali da još nije odlučeno hoće li pojedini modeli biti opozvani.
Predstavnik Toyote istaknuo je kako zbog tih mogućih grešaka do sada nije prijavljena niti jedna prometna nesreća. Takvi motori s greškom mogli bi se nalaziti u 270.000 vozila, od kojih je 180.000 prodano u inozemstvu, a 90.000 u Japanu. Radi se o serijama Lexus GS350, GS450h, GS460, IS350, LS460, LS600h i LS600hL te Toyota Crown.
Ti novi negativni napisi za Toyotu dolaze u vrlo nepovoljnom trenutku. Japanski koncern se već duže vrijeme bori s problemima vezanima uz svoj imidž: u proteklih nekoliko mjeseci širom svijeta je povukao više od deset milijuna automobila zbog greške na papučicama za gas ili kočnicama. U Sjedinjenim Američkim Državama ova je tvrtka morala platiti rekordnu kaznu od 13,4 milijuna eura jer javnost nije pravovremeno obavijestila o ozbiljnim problemima kod svojih automobila.
Unatoč svemu, Toyota je u svibnju objavila da je širom svijeta proizvela 640.000 automobila. Na drugom mjestu je njemački Volkswagen sa 604.000 proizvedenih automobila. Toyota je u prvih pet mjeseci ove godine proizvela ukupno 3,62 milijuna vozila i time povećala proizvodnju za 55 posto. Za usporedbu: kod 'drugoplasiranog' VW-a ta je brojka iznosila 2,94 milijuna, odnosno povećanje za 18 posto. Japanski koncern taj veliki porast proizvodnje objašnjava velikom potražnjom na tržištima u Aziji i SAD-u.
I na jednoj drugoj listi Toyota je skoro na samom vrhu: na popisu proizvođača automobila koji su u Njemačkoj zbog greške morali opozvati svoja vozila. U prvoj polovici ove godine opozvano je oko 600.000 automobila, od toga najviše VW-ovih Golfova – čak 280.000. Slijede Toyota s 216.000 modela s problematičnim papučicama gasa, Opel s 15.600 i Volvo s 15.500 vozila pozvanih na servis, piše Deutsche Welle.
Prethodni članak:
arti-201005190222006