Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Ostalo /

S Amadeusom u Aquariusu u splitskom HNK

Splitski gudački kvartet zajedno s klarinetistom Željkom Milićem održat će u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split u ponedjeljak, 23.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Na programu su dva komorna djela nenadmašnog Wolfganga Amadeusa Mozarta, skladatelja čija genijalnost ne prestaje ushićivati glazbeni svijet još od vremena njegovog ranog djetinjstva.

Rođen u Salzburgu 27. siječnja 1756. skladati i svirati je počeo u petoj godini i odmah postao zvijezda europskih dvorova na kojima je nastupao. Svoju je glazbenu genijalnost iskazao na mnogim skladateljskim područjima, stvorivši za svog kratkog dvadesetpetogodišnjeg života preko 600 djela koja spadaju u same vrhove simfonijske, koncertantne, komorne, operne i koralne glazbe.

Iako motiva za sviranje Mozartove glazbe nikada ne nedostaje, Splitski gudački kvartet i klarinetist Željko Milić velikanu su se odlučili pokloniti baš koncertom na početku astrološkog razdoblja Vodenjaka, znaka u kojemu je Mozart rođen.

Štoviše, astrolozi tvrde kako je izuzetna planetarna konstelacija u znaku Vodenjaka u njegovoj natalnoj karti uvelike odredila Amadeusov jedinstveni genijalnost, ali i sudbinu.

Gudačke kvartete i kvintete Mozart je pisao cijelog stvaralačkog vijeka. Prvi među njima nastali su značajno prije njegove punoljetnosti, a posljednji pred sam kraj života.

Gudački kvartet br. 19. u C-duru, K. 465, - “Dissonance“ (1785) posljednji je iz skupine od šest kvarteta nastalih nakon prijateljevanja s Josephom Haydnom i posvećenih njemu. Svih šest, a osobito posljednji, spadaju u najcjenjenije stranice Mozartovih komornih partitura. Vanjska forma kvarteta u C-duru u osnovi je konvencionalna i slijedi klasičnu stavačnu podjelu, no prava se glazbena iznenađenja kriju unutar stavaka i interakciji samih instrumenata u njima, a onda, još i više, u načinu na koji Mozart povećava njihovu unutrašnju napetost ubacujući u harmonijski vokabular iznenađujuće obrate. Načelno i dominantno u C-duru, Kvartet je stalno prekidan upadima novih, drukčijih harmonijskih boja (možemo ih tehnički zvati i kromatskima), koje stalno uzburkavaju prividno mirnu površinu.

Mozartovu skupinu od šest gudačkih kvinteta (za dvije violine, dvije viole i violončelo) mnogi smatraju njegovim najvećim doprinosom komornoj glazbi tog vremena. No, jedini njegov Kvintet za klarinet i gudački kvartet u A-duru, K. 581 (1789) smatra se još savršenijim i vjerojatno je prvi kvintet pisan upravo za taj instrument. Izvorno je, kao i Mozartov Clarinet Concerto bio posvećen velikom klarinetskom virtuozu Antonu Stadleru i oba su prvotno bila namijenjena bas klarinetu s produženim donjim registrom. Jedan od najboljih poznavatelja Mozartova opusa, čuveni muzikolog Alfred Einstein osobitom vrijednošću ovoga djela smatra činjenicu da je u njemu klarinet tek prvi među jednakima (primus inter pares) i upravo to ga čini savršenijim od drugih koncertnih djela za klarinet i gudače.

Splitski gudački kvartet osnovan je 2005. godine, a osnivači su mu iskusni i istaknuti glazbenici sa splitske glazbene scene koji su svoje obrazovanje započeli u Splitu. Članovi su: Valter Lovričević (violina), Ana Tošić D'Ambra (violina), Igor Smoday (viola) i Mihovil Karuza (violončelo). Danas, nakon međunarodnih karijera (Španjolska, Italija, SAD) vodeći su ljudi u gradskim glazbenim institucijama (Hrvatsko narodno kazalište, Glazbena akademija). Splitski gudački kvartet nastavlja širiti svoj repertoar klasične, ali i popularne glazbe, namijenjen širokoj publici. U posljednjih šest godina, Splitski gudački kvartet održao je niz hvaljenih koncerata diljem Hrvatske te postao značajan faktor u glazbenom životu Splita nastupajući na ljetnim festivalima (Splitsko ljeto, Splitske glazbene večeri, Glazbene večeri Sv. Franje), ali obogaćujući kulturni život grada i vlastitom koncertnom sezonom.

Željko Milić osnovno i srednje glazbeno obrazovanje stekao je u rodnom Splitu, a diplomirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Milenka Stefanovića, osvajajući kao učenik i student brojne republičke i savezne nagrade. Od 1984. godine djeluje kao solist i prvi klarinetist orkestra HNK u Splitu. Istovremeno njeguje i solističku karijeru tijekom koje nastupa sa simfonijskim i komornim orkestrima.

Njeguje različite stilove glazbe: od klasike, romantike i glazbe dvadesetog stoljeća pa sve do jazz-a. Nastupa često i na recitalima, te kao komorni glazbenik u različitim ansamblima (trio klarinet, klavir, violončelo, duhački trio, kvintet, oktet, klavirski kvintet i uz Zagrebački gudački ansambl 3+, te Splitski gudački kvartet). Održava koncerte u Europi, te nastupa na Europskom festivalu komorne glazbe 2009. Samostalni CD Briljantne varijacije. (2007) s djelima hrvatskih skladatelja snimio je u izdanju CANTUSA.

Paralelno s koncertnom karijerom bavi se i pedagoškim radom,a od 2002. djeluje kao profesor klarineta na Umjetničkoj akademiji u Splitu.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike