Put prema uspjehu / Zašto su sarkastični ljudi uspješniji?

Image
Foto: Pixabay

Istraživači tvrde da je sarkazam 'najviši oblik inteligencije' i da vam može pomoći za napredovanje na poslu

29.1.2019.
16:05
Pixabay
VOYO logo

Svatko voli dobar sarkazam, oštar i paradoksalan može nasmijati prijatelje, ali i zavesti. Iako se često misli da nije primjeren za poslovne situacije, istraživanje s Harvarda pokazuje da nije tako. Što su znanstvenici otkrili?

Pokazalo se da je sarkazam jako dobra mentalna vježba. "Da bi se stvorio ili dekodirao sarkazam treba prevladati kontradikciju tj. psihološku udaljenost između doslovnog i stvarnog značenja sarkastičnih izraza. To je proces koji aktivira i stvara apstrakciju, a potrebna je za stvaranje kreativnog razmišljanja", objašnjava Francesca Gino koja je sudjelovala u istraživanju za Harvard Gazette.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sarkastični ljudi bolje su obavljali kreativne zadatke od onih koji su bili iskreni ili su bili u kontroliranim uvjetima. Ovo sugerira da sarkazam stvara kreativnost", objašnjava Adam Galinsky, jedan od članova istraživačkog tima. Ukratko, sarkastični komentari čine radni tim kreativniji pa je dobro opustiti se s povremenim i smiješnim komentarima.

Potrebno je povjerenje

Ovo je sretna vijest za mnoge sarkastične ljude, ali prije nego li vas ponese, znanstvenici naglašavaju da je potreban oprez. Ne trebate uvijek i svugdje biti sarkastični ako ne želite povrijediti ljude. Potrebno je imati kočnice i paziti na kontekst, ali je i vlo važno međusobno povjerenje u komunikaciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako većina prethodnih istraživanja sugerira da je sarkazam štetan za učinkovitu kominukaciju jer pokazuje prijezir, mi smo otkrili da sarkazam između pojedinaca koji dijele povjerenje ne stvara prijezir nego iskrenost", primjećuje Galinsky.

Pročitajte još: 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo