svjetski dan srca /

Bolesti srca moguće je spriječiti zdravim životnim navikama

Image
Foto: Thinkstock

'Grozno je kad osoba u naponu snage umre od infarkta miokarda, moždanog udara ili nečeg sličnog, a znamo da se to moglo spriječiti', poručuje akademik Miličić

27.9.2018.
13:32
Thinkstock
VOYO logo

Za razvoj bolesti srca presudne su životne navike, a prestankom pušenja, konzumiranja alkohola, zdravom prehranom i većom tjelesnom aktivnošću pojavu tih bolesti moguće je smanjiti za 70 - 80 posto, istaknuli su stručnjaci u povodu Svjetskog dana srca, koji će ove subote biti obilježen u nizu hrvatskih gradova.

Lani su srčane bolesti u Hrvatskoj odnijele 23.504 života ili 44 posto od ukupnog broja umrlih i vodeći su uzrok smrtnosti pa je Svjetski dan srca prilika da stručnjaci pozovu građane na usvajanje zdravih životnih navika koje mogu spriječiti pojavu tih bolesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj se od bolesti srca umire ranije nego u razvijenim zemljama

Predsjednik Hrvatskog kardiološkog društva i upravitelj Zaklade "Hrvatska kuća srca" Davor Miličić navodi kako bolesti srca više pogađaju žene (55 posto) nego muškarce, no žene zbog zaštite generativnih hormona umiru prosječno deset godina kasnije od muškaraca.

U Hrvatskoj je problem što se od bolesti srca više nego što bi trebalo umire u mlađoj, odnosno srednjoj životnoj dobi. U razvijenim zemljama, gdje se kardiovaskularna prevencija podrazumijeva, umire se u poznoj životnoj dobi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Grozno je kad osoba u naponu snage umre od infarkta miokarda, moždanog udara ili nečeg sličnog, a znamo da se to moglo spriječiti. Katkad umiru i mlade osobe, najčešće zbog prirođene bolesti srca ili imaju neku ekstremnu situaciju zbog koje srce naglo popusti", rekao je Miličić na konferenciji za novinare.

Image
Foto: Thinkstock

(FOTO: Thinkstock)

"Kod građana treba osvijestiti činjenicu da su te bolesti sprječive u 70 - 80 posto slučajeva. Kada bismo na pravi način sprečavali kardiovaskularne rizike i liječili ih, mogli bi promijeniti sliku bolesti cjelokupne populacije", kaže Miličić.

Za očuvanje zdravlja srca ljudi ne bi smjeli pušiti, trebali bi se više kretati i zdravo hraniti, te održavati idealnu tjelesnu težinu, kao i na vrijeme otkriti i liječiti povišeni krvni tlak i šećernu bolest.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) Krunoslav Capak ističe da je cilj Svjetskog dana srca podizanje svijesti građana da su kardiovaskularne bolesti preventabilne i da se s malim korekcijama životnog stila može puno postići.

U Hrvatskoj je od 2000. do 2016. zabilježen značajan pad smrtnosti, što je dobro, ali rizični faktori su i dalje prilično česti - to su nepravilna prehrana, debljina, pušenje, pretjerano uzimanje alkohola i tjelesna neaktivnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabrinjavajući podaci o pušenju i tjelesnoj neaktivnosti

"Podaci HZJZ-a pokazuju da više od 30 posto hrvatskog stanovništva puši, tu smo u odnosu na druge europske zemlje prilično loši. Također, tjelesna neaktivnost je široko prisutna, iako se kod djece i mladih aktivnost relativno poboljšava. No, kod njih je prisutan i rastući trend sjedilačkog načina ponašanja pred televizorom, kompjutorom, smartfonima. Zato moramo upozoravati javnost da nam se ne bi pogoršavala situacija s posljedicama tih loših životnih stilova", rekao je Capak.

Pozvao je građane da se odazovu na događaje koje županijski zavodi za javno zdravstvo organiziraju u mnogih gradovima u subotu, jer će tu moći dobiti više informacija o bolestima srca od liječnika ili nutricionista, te će moći izmjeriti tlak, šećer u krvi i druge rizične faktore.

U Zagrebu će se javnozdravstvena akcija održati u subotu na Trgu bana Jelačića od 10 do 14 sati u organizaciji Zaklade "Hrvatska kuća srca", zagrebačkog Gradskog ureda za zdravstvo te u suradnji s Hrvatskim kardiološkim društvom i Hrvatskom udrugom kardioloških medicinskih sestara.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo