Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Rijesite se stresa u samo cetiri koraka

Biti pod stresom zabavno je kao i raditi prekovremeno u petak ili zapeti u prometu na povratku s godisnjeg odmora. I dok malo stresa moze pomoci organizmu da ostane u ‘stanju pripravnosti’, cinjenica je da nitko ne voli osjecaj napetosti i svi bismo trebali pronaci nacine kako se nositi sa stresom, bez da on u potpunosti preuzme nas zivot.

Doktor John C. Reed s Medicinskog fakulteta u Marylandu tvrdi da postoji nekoliko jednostavnih metoda opustanja koje su nam prirodene kako bismo se uspjesno nosili sa stresom, samo ih se trebamo prisjetiti, kako bismo se dobro osjecali u svojem tijelu.

Reed nudi cetiri nacina kako mozemo regulirati razinu stresa, bez obzira jesmo li svjesni stresa ili nam jednostavno treba malo izvjezbavanja tijela kako se treba ponasati u napetim situacijama.

1. Obratite pozornost na disanje

Reed istice da mnogi od nas ne koriste maksimalno svoje mogucnosti disanja, pogotovo kad nas obuzme uzbudenje (dobro ili lose), premda je to jedna od najjednostavnijih stvari koje mozemo ciniti.

Kad nas ulovi anksioznost, automatski pokusavamo brze disati, jer smatramo da tako udisemo vise, no upravo tad bismo se trebali smiriti regulirajuci disanje, duboko udisuci na nos i izdisuci polagano na usta, koncentrirajuci se na abdominalno disanje umjesto povrsinskog.

2. Povezite se s osobom koju volite

Ova metoda je vrlo jednostavna, a sve sto je potrebno jest tapsanje po ramenu od strane dobrog prijatelja ili zagrljaj voljene osobe.

Naime, drustveno povezivanje pomoci ce vam da se nosite sa svojim emocijama. “Uz to, ovo ce stimulirati oksitocin u tijelu, koji pomaze imunitetu da bolje radi, smanjuje adrenalin i otpusta stres u vasem mozgu”, kaze Reed.

3. Budite aktivni

Prisjetite se kad ste posljednji put osjetili val stresa kako vas preplavljuje. Koliko puta ste se u tom trenutku jednostavno pozeljeli micati?

Zelimo se baviti bilo kakvom aktivnoscu ili jednostavno pomicati kako bismo imali osjecaj da nesto cinimo, kaze Reed i napominje da se uz pomoc tjelovjezbe rijesavamo kemikalija povezanih sa stresom u tijelu.

4. Pronadite svoj unutarnji mir

Najveci pokazatelj da smo pod stresom je fizicki odgovor tijela na emocije, no nazalost mi cesto ne obracamo pozornost na crvena svjetla koja nam tijelo upucuje. No slusanjem svojeg tijela i misli lakse cemo pronaci ravnotezu i unutarnji mir.

“Problem s modernim drustvom jest da smo svi konstantno izlozeni losim stvarima. Stalno smo stimulirani i ako ne cinimo nista dobro za sebe, trosimo prirodnu reakciju tijela na stres. A u nekom trenutku morate u svoj zivot unijeti vrijeme za mir i odmor”, istice dr. Reed, te dodaje da cete u suprotnom cete samo izgorjeti.

Povratak na Net.hr