'Godinama njegujem svoju dugu kosu i uživam u njoj, a u poslu kojim se bavim ona je dio mojeg imidža. Upravo sam se zato zabrinula, razočarala, pa i naljutila nakon tretmana u jednom zagrebačkom frizerskom salonu. Nakon šišanja i bojenja kose, bila sam prilično zadovoljna, no iduće jutro doživjela sam šok – cijelo tjeme bilo mi je osuto sitnim plikovima koji su neizdrživo svrbjeli,' priča čitateljica čiji su podaci poznati redakciji. Otišla je liječniku, koji je dijagnosticirao alergijsku reakciju na boju za kosu.
arti-201012200487006'Iako godinama bojim kosu, ovo je prvi put da se dogodilo takvo što. Bila sam očajna jer su se plikovi pretvorili u kraste koje sam tjednim liječila,' dodaje čitateljica. Njezinu su priču u spornom salonu primili s rezervom, a voditeljica nam je objasnila kako je nisu pitali je li preosjetljiva na kemikalije jer je kosa – bilo je očito – i prije tretirana bojama.
No, kažu, voljni su je uz najavu primiti te snositi trošak njege ili ponovnog bojenja, iako pogreška nije nužno njihova. Mnogo toga ovisi, kazala je voditeljica, i o tome što je klijentica taj dana jela i o njezinu zdravstvenom stanju. Ne pitaju, dodaje, klijentice jesu li alergične jer su 90 posto posjetitelja stalni klijenti. No, ako treba, provest će testiranje na koži iza uha tako da namaže malu količinu boje i pričekaju – pola sata. Bitno dulje, čak 48 sati, na reakciju će čekati u salonu Toni&Guy. Toliko, naime, zahtijeva zakon koji su ondje detaljno proučili. 'Prvi su koraci konzultacije i pregled vlasišta. Ako postoji i najmanja sumnja u alergiju, nama je to pokazatelj za testiranje kako bismo se brinuli o klijentu, ali i zaštitili sebe od eventualnog prigovora ili tužbe,' objašnjava Davorin Purić, voditelj salona.
'U slučaju da je reakcija pozitivna i da se testirano područje kože zacrvenjelo, savjetujemo alternativni tretman u kojem je koncentracija amonijaka manja ili ga uopće nema. Takvi su postupci standardni u svim našim salonima,' zaključuje Purić.
U Potrošaču, udruzi za zaštitu potrošača, svima kojima se dogodi sličan slučaj savjetuju da prvo posjete liječnika te s poviješću bolesti nakon toga odu frizeru i pokušaju se dogovoriti o načinu saniranja štete. Ako frizer to odbije, idući je korak prijava Sudu časti Obrtničke komore, a ako i ondje izostane dobra volja, sljedeća je instanca podizanje privatne tužbe.
Vezani članci:
arti-201008170016006 arti-201103010124006