Osam zdravstvenih prednosti seksa, tj. zašto biste se trebali već večeras 'baciti na posao'

Osim što seksom razvijate dublju povezanost s partnerom i blagonaklono djeluje na vašu psihu i samopouzdanje, postoje i velike zdravstvene prednosti zašto biste se trebali ‘baciti’ na partnera.

Naravno da je seks zdrav, no jeste li znali da vam dobar seksualni život može pružiti određene zdravstvene beneficije? Stručnjaci su objasnili na koje točno načine seks poboljšava vaše zdravlje, pa ako vam je potreban poticaj, nastavite čitati…

1. Možete smršaviti

Grozite se pomisli na vježbanje? Iako ne biste trebali u potpunosti izbaciti tjelovježbu iz života, lijepo je znati da kad vam se nakon napornog dana kasno navečer ne da uputiti u teretanu, i seks predstavlja način vježbanja, također.

“Seksom možete sagorijeti 75 do 150 kalorija tijekom pola sata”, tvrdi dr. Desmond Ebanks iz Connecticuta. On tvrdi da se može usporediti s nekim fizičkim aktivnostima kao što su joga (114 kalorija u pola sata), plesanje (129 kalorija u pola sata) ili hodanje (153 kalorija u istom razdoblju).

Bonus je to što seks pomaže vašim mišićima da ostanu čvršći tijekom aktivnosti. “Seksualno uzbuđenje i orgazam potiču oslobađanje testosterona koji je, između ostalog, nužan za izgradnju i održavanje kosti i mišićnog tkiva”, tvrdi dr. Ebanks.

2. Može poboljšati zdravlje vašeg srca

Vjerojatno ste već svjesni da su bolesti srca ubojice broj jedan kod žena. Zdrava prehrana i održavanje kolesterola na donjim granicama, sjajni su načini da pokažete da pazite na svoje zdravlje, ali isto to činite i redovitim seksom.

“Seks je vježba koja povećava vaš puls i potiče rad krvotoka”, ističe dr. Ebanks. “U jednom istraživanju otkriveno je da održavanje spolnih odnosa dva ili više puta tjedno može smanjiti rizik od fatalnih srčanih oboljenja za 50%.”

Iako je spomenuto istraživanje provedenom među muškarcima, dr. Ebanks smatra da bi bili postignuti slični rezultati i da su testirane žene.

3. Može blagonaklono djelovati na vaš san

Što vi činite kako biste lakše, brže i bolje zaspali? Kad čaj od kamilice i toplo mlijeko s medom ne obaljaju svoj posao, probajte sa seksom – pogotovo ako imate problema s nesanicom zahvaljujući anksioznosti i stresu.

“Ljudi koji redovito prakticiraju seksualne odnose često izjavljuju da se bolje nose sa stresom”, ističe dr. Ebanks. “Duboko opuštanje koje obično slijedi nakon orgazma kod žena i orgazam ili ejakulacija kod muškaraca, mogle bi biti rijetke situacije kad si ljudi dopuštaju da se u potpunosti opuste. Mnogi tvrde da puno mirnije i ‘tvrđe’ spavaju nakon zadovoljavajućeg seslualnog odnosa.”

4. Može vam podići imunitet

Konstantna briga o prehladama, gripi i istrebljenju bakterija ponekad se može činiti kao stalan posao. Začudo, postoji način na koji imunitet možete podići u spavaćoj sobi, napominje dr. Ebanks, pozivajuću se na istraživanje Wilkes fakulteta u Pennsylvaniji.

“Osobe koje održavaju spolne odnose jednom ili dva puta tjedno u prosjeku imaju 30% višu razinu antitijela imunoglobulina A, poznatih po tome što pojačavaju imunitet.” Dakle, kad se približava sezona gripe i prehlada, pojačajte aktivnosti u spavaćoj sobi.

5. Može poboljšati vaše psihičko zdravlje

Najbrži način da podignete raspoloženje, borite se protiv depresije i pobijedite tjeskobu jest seks, barem tako tvrdi internistica iz Arizone, dr. Patricia Tan.

“Psihički, seks poboljšava mentalno zdravlje jer povećava osjećaj intimnosti i smanjuje stres. Smanjenje stresa uzrokuje smanjenje razine kortizola, što posljedično smanjuje šanse od povišenog krvnog tlaka i hiperglikemije.”

6. Može pomoći u otklanjanju boli

Možda promijenite: “Ne večeras dragi, boli me glava” u “‘Ajmo večeras dragi, boli me glava!”. Ili tako bar tvrdi dr. Ebanks koji vjeruje da postoji prava poveznica između seksa i upravljanja boli.

“Kroz seksualno uzbuđenje i orgazam, u tijelu se luči hormon oksitocin, što pak uzrokuje otpuštanje endorfina,” objašnjava dr. Ebanks. “Zbog svojih prirodnih opijajućih svojstava, seks djeluje kao prirodni analgetik.”

7. Može pomoći u kontroli mjehura

Iako ideja da seks može minimalizirati inkontinenciju može zvučati čudno, stručnjaci tvrde da je istinita. Seksualni terapeuti odavno preporučuju ženama da izvode Kegelove vježbe tijekom dana, ali i tijekom seksa. Naime, ne samo da Kegelove vježbe (vježbanje mišića dna zdjelice) mogu dovesti do povećanja užitka, nego i pojačavaju mišiće koji su povezani s inkontinencijom.

Kegelove vježbe možete izvoditi bilo gdje (čak i tijekom seksualnog odnosa), pa ne budite sramežljivi. Polagano stisnite mišiće dna zdjelice, na isti način na koji bi ih stiskali da pokušavate zadržati urin. Zadržite mišiće tri sekunde, pa ih opustite i ponovite vježbu bar deset puta.

8. Možete imati zdraviju kožu

Možete li od seksa biti ljepši? Zvuči preludo da bi bilo istinito, no dr. Eric Braverman iz New Yorka tvrdi da seksualni odnosi otpuštaju u tijelu različite kemijske spojeve koji su dobri za različite stvari, uključujući poboljšavanje tena.

Tijekom seksa vaše tijelo proizvodi hormon DHEA koji poboljšava vaš imunitet, daje vašoj koži zdraviji izgled, a može čak i smanjiti depresiju”, kaže dr. Braverman. Znači, u krevet možete i bez skupe kreme za lice.

Povratak na Net.hr