Najvažniji obrok /

Obiteljski doručak: kakve su jutarnje prehrambene navike osnovnoškolaca i njihovih obitelji?

Image
Foto: Thinkstock

Redovni obiteljski doručak važan je za pravilan fizički i emotivan rast i razvoj djece, a promjene uvodite postupno u jutarnju rutinu

13.2.2018.
12:20
Thinkstock
VOYO logo

Dukat je danas zajedno sa stručnjacima, nutricionistom Nenadom Bratkovićem i psihologinjom Tihanom Koren, predstavio projekt "Doručak je više od obroka“ s ciljem poticanja zdravih navika i željom da se ožive rituali zajedničkih obiteljskih doručaka.

Upravo zbog toga je krajem prošle godine proveo istraživanje među osnovnoškolcima o jutarnjim prehrambenim navikama osnovnoškolaca i njihovih obitelji koje je pokazalo kako tek 24% obitelji zajednički doručkuje svaki dan, dok vikendom to čini samo 41% ispitanika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Projekt 'Doručak je više od obroka' pokrenuli smo u suradnji sa stručnjacima, s ciljem pokretanja promjena koje će nas dovesti do zajedničkih jutara kakva djeci trebaju. Pripremljen je i priručnik s mnoštvom stručnih saznanja o važnosti redovnih obiteljskih doručaka za pravilan fizički i emotivan rast i razvoj djece te s nizom korisnih savjeta za uvođenje postupnih promjena u jutarnju rutinu, a potaknuti provedenim istraživanjem među osnovnoškolcima o jutarnjim prehrambenim navikama“, istaknula je Elena Wolsperger Dolezil, direktorica Korporativnih komunikacija Dukata. 

Image

Istraživanjem je obuhvaćeno 4.700 učenika osnovnih škola diljem Hrvatske koji su zajedno sa svojim roditeljima odgovarali na anketna pitanja vezana uz njihove jutarnje prehrambene navike. Utvrđeno je kako 90% školaraca doručkuje svaki dan. Ipak, kod starijih osnovnoškolaca (od 5. do 8. razreda) uočava se češće preskakanje obroka pa njih 84% doručkuje svaki dan. Za doručak kod kuće školarci dominantno doručkuju pahuljice s mlijekom ili jogurtom (57%) a potom kruh s mliječnim namazom (36%). Voće doručkuje tek 16% ispitanika, jaja 32%, a ispitanici nisu naveli povrće kao sastavni dio doručka. Od mliječnih proizvoda najčešće se tijekom doručka konzumira mlijeko (82%), namazi (50%), jogurt (45%) te maslac i svježi sir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Nutricionist Nenad Bratković, ujedno suradnik na ovom projektu, smatra kako je doručak uistinu najvažniji obrok u danu s aspekta funkcioniranja metaboličkih procesa kod djece i roditelja. Hranjiva struktura obroka u doručku je važna, a Bratković ističe kako u prvom planu ne bi trebale biti kalorije koje djetetu daju samo energiju, već je važno što je u tom energetskom unosu u obroku. 

"Unos kvalitetnih namirnica koje sadrže proteine, zdrave masti i vlakna treba biti imperativ za doručak, a ne primarno kruh, slatki namaz, industrijske paštete ili zaslađene žitarice. Razlog tome je utjecaj hrane na stabilnost šećera (glukoze) u krvi koja potom utječe na produktivnost, signale gladi (sitosti), koncentraciju i usredotočenost u školi. Prikladno povrće, voće (naročito ono bobičasto), u kombinaciji s orašastim plodovima, avokadom, jajima, prikladnom ribom (zdravi namazi) te sirevi i fermentirani mliječni proizvodi trebaju biti u prvom planu za doručak“, izjavio je magistar nutricionizma Nenad Bratković.

Psihologinja i psihoterapeutkinja Tihana Koren, suradnica na projektu, istaknula je kako "redovnim zajedničkim obrocima, posebno doručcima, kod djece razvijamo osjećaj pripadnosti, prihvaćenosti i sigurnosti koji su temelj za stvaranje bliskih odnosa s drugima, razvoja dobre slike o sebi i kvalitetnog socio-emocionalnog razvoja u cijelosti, stoga podatak dobiven istraživanjem o tek 24% obitelji koje zajednički doručkuju svaki dan i samo 41% obitelji koje zajednički doručkuju vikendom zapravo nije dobar“. 

Image

Na konferenciji za medije predstavljena su također i ograničena izdanje Dukat mlijeka i jogurta koja su oslikali učenici od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola u sklopu višegodišnjeg natječaja "Volim mlijeko!“, čija je ovogodišnja tema bila „Obiteljski doručak“. Više informacija dostupno je na mrežnoj stranici gdje je moguće besplatno naručiti i tiskano izdanje priručnika.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo