Multimilijunsku industriju porazile dojke

Potkopavaju li reklame za mlijeko dojenje? Neki proizvođači čak neutemeljeno tvrde da njihovo mlijeko čini djecu inteligentnijom i utječe na vid.

2.3.2011.
13:29
VOYO logo

IBFAN (International Baby Food Action Network) objavio je izvješće o nadgledanju u kojem se analizira kršenje pravila u oglašavanju adaptiranog dječjeg mlijeka kao alternativne hrane za dojenčad. U njemu piše kako je 'iz dokaza koje su prikupili nezavisni promatrači iz više od 46 zemalja vidljivo da se dojenje i dalje natječe s multimilijunskim proizvođačima dječje hrane koji pronalaze nove načine za reklamiranje svojih proizvoda'. Izvješće analizira trendove i pokazuje da tvrtke iznose nevjerojatne i bizarne tvrdnje kojima sugeriraju da njihovi sastojci pružaju funkcionalne dobrobiti prijeko potrebne za djetetovo zdravlje, čak i ako nije dokazano da su korisni.

arti-201101250216006Izdvojili su kao primjer grupu Danone i Nestlé, koje, stoji u izvješću, u reklamama tvrde da njihova 'premium' formula 'štiti' bebe, pa se znak Protect pojavio na Nestléovim proizvodima u 120 zemalja. Tvrdnja da ta mliječna formula štiti bebe nije dokazana. Neki proizvođači čak tvrde kako njihove formule poboljšavaju vid i čine djecu inteligentnijom!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Kada je o oglašavanju dječje hrane riječ, Nestlé se u potpunosti pridržava pravilnika o hrani za dojenčad i malu djecu te prerađenoj hrani na bazi žitarica za dojenčad i malu djecu koji je izdalo Ministarstvo zdravstva RH 2007. godine, a koji je preuzeo odredbe direktive EU 2006/141/EZ. Mi u Nestléu vjerujemo da je dojenje apsolutno najzdravija prehrana za dojenčad te da bi svaka majka, ako je u mogućnosti, trebala što dulje dojiti,' poručuje Olivera Međimorec iz Nestléa. Kad je 1981. godine Svjetska zdravstvena organizacija donijela međunarodni pravilnik o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko, prihvatile su ga sve članice, a 1994. i Hrvatska. Nacionalni plan aktivnosti za prava i interese djece od 2006. do 2012. predviđa da će RH donijeti uredbu ili zakon o zabrani reklamiranja nadomjestaka koji bi u domaćoj praksi proveo međunarodni pravilnik, no to još nije učinjeno.

"Proizvođači adaptiranog mlijeka vode snažnu kampanju jer bi takva uredba za njih bila financijski pogubna. Međunarodni pravilnik flagrantno se krši svugdje, na javnim mjestima i u medijima. Hrvatska Vlada opredijelila se za zaštitu dobrobiti djece i trebala bi slijediti svoj nacionalni plan," ističe prof. dr. sc. Josip Grgurić, voditelj UNICEF-ove inicijative 'Rodilišta – prijatelji djece'. Inače, jedan od uvjeta da rodilište stekne titulu prijatelja djece jest i da se u njemu ne reklamiraju mliječni nadomjesci, a u Hrvatskoj od 30 rodilišta taj naziv nosi njih 17, u Zagrebu samo Sveti Duh.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201009170776006 arti-201009270014006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo