Kako odabrati i kupiti najzdraviji jogurt?

Jogurt ima dobru reputaciju i nalazi se na listama super zdravih namirnica. ‘Ali jogurt se brzo može pretvoriti i u junk food‘, tvrdi Caroline Kaufman, stručnjakinja za prehranu.

Uz tako velik izbor na policama, kako odabrati najzdraviji jogurt? Evo nekih smjernica koje mogu pomoći u odluci.

Što jednostavnije, to bolje

Da bi se napravio jogurt, potrebno je mlijeko i žive bakterijske kulture koje mlijeko pretvaraju u jogurt. ‘Uz to, ako se doda malo dodataka za okus, šećer ili neko voće, to je sasvim dovoljno’, kaže Caroline Kaufman. Klonite se proizvoda koji imaju dug popis sastojaka među kojima su i oni koje ne možete ni izgovoriti, kao što su hidrogenirana ulja i umjetna sladila.

Tražite ono dobro

Probiotici – dobre bakterije slične onima koje žive u našem probavnom traktu – ključni su sastojci jogurta. Ove korisne bakterije dobre su za probavu i crijeva. Ali iznenađuje to što ne sadrže svi jogurti ‘žive i aktivne kulture’. Neki proizvođači postupkom proizvodnje uništavaju dobre bakterije u jogurtu.

Tražite proizvode s kalcijem

Jogurt je odličan izvor kalcija, koji je dobar za kosti, ali količina kalcija u jogurtima varira od brenda do brenda. Jogurt bi trebao sadržavati oko 15 do 35 posto kalcija. Birajte takve.

Provjerite količinu šećera

Pokušavate smanjiti unos šećera u organizam? Nemojte se oslanjati samo na količinu koja je navedena na proizvodu. Jogurt sadrži prirodnu količinu mliječnog šećera, poznat kao laktoza, a količina šećera koja je navedena na etiketi uključuje i prirodne i dodane šećere. Izbjegavajte proizvode na kojima je šećer naveden kao prvi ili drugi sastojak.

Čuvajte se lažnog voća

Ako u jogurt sami dodajete svježe voće, to je puno zdravija opcija. Ali ponekad biramo jogurt u koji je voće već dodano. Provjerite sastojke i uvjerite se da je među sastojcima zaista dodano i voće.

Nemojte se bojati masnoća

‘Ne znači da nemastan jogurt ima i manje kalorija’, upozorava Caroline Kaufman. Mnogi nemasni jogurti imaju puno šećera. Istraživanja su pokazala da zasićene masnoće u mliječnim proizvodima ne moraju biti negativne. Samo nemojte pretjerivati s dnevnom količinom.

Pažljivo pročitajte etiketu sa sastojcima

Srećom lako je saznati sadrži li jogurt probiotike. Onaj koji sadrži više kultura nije nužno bolji za vas. Isto tako, svaka je tvrtka dužna istaknuti ako je jogurt termički obrađen nakon uzgoja. Među sastojcima je navedeno što jogurt sadrži, nemojte to ignorirati.

Povratak na Net.hr