Grad New York pokrenuo je kampanju kojom želi pomoći djevojčicama da se osjećaju dobro u svojoj koži, te da se othrvaju diktatu obvezne mršavosti i nedostižne ljepote.
Ciljana dob kampanje su djevojčice u dobi između 7 i 10 godina. Budući da su i one bombardirane reklamama, već su u sve ranijoj dobi zabrinute za svoj vanjski izgled.
Više od 80 posto malih Amerikanki u dobi od deset godina boji se da su debele, a među nešto starijima, njih između 40 i 70 posto ne voli neke dijelove svog tijela, kaže ured gradonačelnika koji navodi nekoliko studija na tu temu. Samopouzdanje im je na najnižoj razini između 12. i 15. godine.
Od ovog tjedna, poruka koja se može čitati na autobusima, u podzemnoj željeznici, na telefonskim kabinama jest: "Ja sam djevojčica, lijepa sam kakva jesam".
Fotografije prikazuju 15 nasmiješenih djevojčica, koje predstavljaju njujoršku raznolikost. One igraju košarku, šah, jedna drži knjigu, neke trče. Neke imaju višak kilograma, neke aparatić za zube, jedna je djevojčica u invalidskim kolicima.
Ono što govore različito je, ali je naglasak stavljen na njihove kvalitete. Jedna je "duhovita i zabavna", druga "ekstrovertirana kreativna sanjalica", jedna je "znatiželjna i inteligentna".
"New York je jedan od gradova s najvećom raznolikošću, pun jakih žena koje uspijevaju na svim područjima", rekao je gradonačelnik Michael Bloomberg prigodom pokretanja kampanje. S druge strane, "sve mlađe djevojčice bore se sa slikom o samoj sebi".
To pak ima "ozbiljne posljedice na javno zdravlje: javljaju se poremećaji prehrane, prekomjerno opijanje, debljina i prerani spolni odnosi", dodaje gradonačelnik.
Iako 63 posto djevojčica zna da slike slavnih žena koje se predstavljaju javnosti nisu realne, ipak u velikom postotku (60 posto) uspoređuju svoja tijela s tijelima manekenki, a 48 posto želi biti upravo tako mršavo.