potrebna senzibilacija /

Čak 12 posto roditelja ZA tjelesno kažnjavanje djece

Riječ je o istraživanju koje je za UNICEF provela agencija Ipsos Puls od ožujka do svibnja 2012. na uzorku od 1271 majke i 350 očeva djece u dobi od šest mjeseci, jedne godine te tri i šest godina.

24.4.2013.
18:55
VOYO logo

Čak 12 posto roditelja u Hrvatskoj misli da je tjelesno kažnjavanje djece potrebno za pravilan odgoj, svaki drugi roditelj misli da mu treba savjet kako podizati djecu bez tjelesnog kažnjavanja, a svaki peti roditelj treba pomoć oko smanjivanja konzumacije alkohola i psihičkih tegoba, neki su od rezultata istraživanja o uslugama za roditelje djece predškolske dobi.

Riječ je o istraživanju koje je za UNICEF provela agencija Ipsos Puls od ožujka do svibnja 2012. na uzorku od 1271 majke i 350 očeva djece u dobi od šest mjeseci, jedne godine te tri i šest godina.

Rezultati istraživanja, rečeno je danas na predstavljanju rezultata, upućuju na to da je potrebna senzibilizacija društva, a naročito donositelja politika, stručnjaka te samih roditelja, za pravo svakog djeteta da njegov roditelj dobije podršku u ispunjavanju roditeljskih odgovornosti.

Također, potrebna su veća i ciljana ulaganja u kvalitetne programe podrške roditeljima. a dodatna je podrška potrebna kako bi usluge postale dostupne i pristupačne roditeljima niskog socioekonomskog statusa koji žive u ruralnim sredinama.

Prema rezultatima istraživanja, svakoj četvrtoj majci i svakom trećem ocu zahtjevi posla često otežavaju ispunjavanje roditeljske uloge, istaknula je voditeljica tima istraživanja Ninoslava Pećnik.

Kod obavljanja kućanskih poslova i brige o djeci još uvijek postoje velike rodne razlike. Tako čak tri četvrtine majki smatra da obavlja sve ili veći dio kućanskih poslova, a dvije trećine da preuzima svu ili veći dio brige za dijete. Svaki deseti roditelj je bez podrške u rješavanju svojih problema, svakom šestom nije dostupna pomoć okoline u poslovima vezanim uz djecu, obitelj i kućanstvo.

Tri od četiri roditelja bi o pitanjima roditeljstva i djetetovog razvoja razgovaralo sa stručnjakom, no stručnjaku se stvarno obratio samo jedan od četiri roditelja. Podrška stručnjaka još je nedostupnija roditeljima slabijih primanja i u ruralnim sredinama, često upravo onima koji je najviše trebaju. Među ostalim, majkama je potrebno osigurati veću podršku u dojenju, osobito između 2. i 4. mjeseca.

Gotovo polovica roditelja šestomjesečne djece i jednogodišnjaka istaknula je potrebu veće dostupnosti jaslica i vrtića te povoljnije cijene. Petina roditelja smatra da je potrebno poboljšati samu uslugu predškolskog odgoja i obrazovanja. Jednako toliko ih priželjkuje brojnije, uređenije i bolje opremljenije parkove i igrališta za djecu. No jaslice i vrtići nisu dostupni svoj djeci - gotovo svaki šesti šestogodišnjak ne ide ni u vrtić ni u predškolu.

Roditelji žele više informacija o pravima roditelja i djece, a roditeljima niskog socioekonomskog statusa i obrazovanja nedostaje kvalitetnijih TV sadržaja za djecu mlađe dobi.

Roditelji djece s teškoćama žive pod povećanim stresom jer je sustav podrške slabo razvijen - sami plaćaju usluge za poticanje ranog razvoja djece, liste čekanja su duge, sustav rane intervencije nije uspostavljen i njihova djeca nemaju iste razvojne šanse.

U Hrvatskoj su, stoji u istraživanju, ulaganja u programe i usluge namijenjene dječjoj dobrobiti i obitelji niža od prosjeka kod 27 zemalja Europske unije. Dok ona u zemljama EU iznose u prosjeku 2,3 posto BDP-a, u Hrvatskoj se radi o 1,6 posto BDP-a.

"Vjerujemo da će korisni nalazi ovog velikog istraživanja koristiti donositeljima politika prilikom kreiranja nove Nacionalne strategije i plana aktivnosti za prava i interese djece, ali i lokalnim zajednicama koje na predstojećim lokalnim izborima mogu donijeti odluke u korist roditelja i djece", rekla je v.d. predstojnice Ureda UNICEF-a u Hrvatskoj Đurđica Ivković.

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo