Drečava sjedala u javnom prijevozu prilično je teško ne primijetiti. Sjedala često imaju asimetrične i kaotične uzorke i sigurno se pitate što je nadahnulo takve ekscentrične dizajne. Kako se ispostavilo, to ima mnogo veze s prljavštinom, piše IFL Science.

Uzorci tkanina koji se koriste na sjedalima u vlakovima i autobusima razlikuju se diljem svijeta, a tako i njihove funkcije. Neki prikazuju čemu služi sjedalo, kao u slučaju sjedala s prioritetom rezervirane za starije osobe, trudne žene, ozlijeđene osobe ili osobe s invaliditetom. U drugim slučajevima podsjećaju ljude gdje se nalaze.
Ali, pitate se u čemu je stvar s tim uzorcima? Pa, prilično su dobri u skrivanju mrlja.

Svakodnevno putovanje na posao može biti "teško" za tkanine. Između brojnih guzova koje će ujutro zaposjesti stolice i prolijevanja tekućina koje možete očekivati tijekom noćne službe, postoji mnogo načina na koji se te stolice i tkanine mogu uništiti. Na isti način na koji ne biste odlučili nositi bijelu košulju dok uživate u posebno sočnom bolonjezu, ne želite minimalistički dizajn sjedala.
Ukratko, kaotični uzorci otežavaju uočavanje mrlja.

Možda ste također primijetili da tkanina koja se koristi za sjedala u autobusima i vlakovima nije poput one koju biste pronašli na sofi, a i to se svodi na namjerni dizajn. Projekt Celebrating Britain’s Transport Textile zaronio je u grubi svijet moquettea, omiljene tkanine javnog prijevoza.
“Dolazi od francuske riječi za tepih, moquette su vidjeli i na njemu sjedili milijuni putnika u autobusima, vlakovima, tramvajima i trolejbusima više od 100 godina”, objašnjava London Transport Museum. "Proizveden je na tkalačkim stanovima koristeći Jacquard tehniku tkanja, s hrpom koja se obično sastoji od 85 posto vune pomiješane s 15 posto najlona."

“Moquette je odabran za javni prijevoz iz dva razloga. Prvo, zato što je izdržljiv. Drugo, jer njegova boja i uzorci prikrivaju znakove prljavštine, istrošenosti. Povrh toga, ovaj moquette je imao prednost jer je bilo jednostavno i jeftino za masovnu proizvodnju.”
POGLEDAJTE VIDEO: Našli smo vozača koji je zaustavio bus i pomogao čovjeku u kolicima: 'Ma tako bi svi'