Kad pijun dođe do krajnjeg reda suparničkog polja u igri šaha, igrač može odabrati da ga unaprijedi u drugu figuru - obično kraljicu, ali i topa, lovca ili konja. Unaprijeđeni pijun nastavlja igrati u igri kao odabrana figura.
Kad pijun dođe do krajnjeg reda, igrač mora obavijestiti svog protivnika o svojoj odluci. Ako igrač ne odabere figuru, smatra se da je unaprijedio pijuna u kraljicu.
Pijun ne može vratiti ostale figurice u igru nakon što ih izgubi. Međutim, u rijetkim situacijama postoji pravilo "en passant", gdje pijun može zauzeti suparnički pijun koji se pomaknuo dva polja umjesto jednog. Ovo pravilo vrijedi samo za taj potez i ne utječe na ostatak igre.
Unapređivanje pijuna je važna taktika u igri šaha, jer igrači mogu iskoristiti svoje pijune da stvore nove figure i povećaju svoju prednost na ploči. Igrači bi trebali pažljivo razmotriti svoje mogućnosti i odabrati figuru koja im najbolje odgovara u situaciji.