Teško pitanje koje svaki roditelj želi izbjeći

Vjerojatno se svi roditelji pribojavaju dana kad će im djeca dovoljno odrasti i početi postavljati škakljiva pitanja, a jedno od njih je – jeste li ikad pušili marihuanu?

4.10.2011.
14:33
VOYO logo

Možda nikad niste imali iskustva s lakim drogama i možete mirne duše odgovoriti negativno. S druge strane, možda spadate u one koji su je konzumirali povremeno, pa čak i često.

I što roditelji trebaju učiniti kad djeca postanu znatiželjna? Odgovoriti iskreno, zanijekati ili im reći da ta informacija za njih nema nikakvu važnost?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Psihologice Barbara Greenberg i Jennifer Powell-Lunder, autorice knjige Teenage as a Second Language: A Parent’s Guide to Becoming Bilingual, nude neke ideje koje bi vam mogle pomoći.

Prvo trebate znati zašto to zanima vašeg tinejdžera. Vjerojatnije ga zanima sama tema nego vaše ponašanje u prošlosti. Pitajte ga što misli o drogi i podijelite svoje razmišljanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugo, ako i nakon toga nastavi s ispitivanjem jeste li probali marihuanu, morate biti svjesni da vam nitko ne može reći koji je odgovor najbolji. Prije nego odgovorite, razmislite što svojim odgovorom želite postići. Ako želite odgovoriti potvrdno kako bi vas vaš tinejdžer doživio kao cool roditelja, razmislite još jednom. Neće vas vidjeti tako. Vjerojatno će vaš odgovor shvatiti kao zeleno svjetlo da i sam puši marihuanu. Ako kažete 'da' jer želite da dijete uči iz vašeg iskustva, to može biti sasvim druga priča.

Konačno, ima i roditelja koji će reći 'ne' čak i ako to nije istina. Teško je reći je li to ispravno, no psihologice preporučuju da je umjesto toga bolje reći da to nije toliko važno da to moraju znati. U suprotnom bi vas mogli uhvatiti u laži, što je uvijek loše. A djeca gotovo uvijek, nekim čudom, prije ili kasnije, saznaju istinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201109140262006 arti-201108300104006 arti-201107260366006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo