CNN PIŠE O PROTEKLOJ SEZONI U DUBROVNIKU: /

'Hoće li Hrvati iskoristiti pandemiju kao priliku za restart turizma?'

Image
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

U sklopu velike reportaže o top turističkim destinacijama koje su se slomile pod teretom pandemije, ugledan britanski medij raspisao se i o Dubrovniku

28.10.2020.
12:32
Grgo Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

"Pretjerani turizam bio je mantra 2019. godine, a destinacije diljem svijeta, od staza Machu Picchua do kanala Venecije, bile su krcate ljudima. Usred planiranja, predviđanja i projektiranja, jednu stvar ni na jednoj od tih destinacija nisu mogli zamisliti - potpuno zaustavljanje turističke industrije dok se koronavirus širio svijetom", piše CNN.

Ovaj ugledan američki medij napravio je, naime, reportažu o najpoznatijim destinacijama svijeta koje su pokleknule pred pandemijom, a u svoj popis uključio je i - Dubrovnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zabrane putovanja i karantene natjerale su putnike da ostanu doma, a destinacije koje su se ranije borile s turistima, sada se bore za dah. No, je li pretjerani turizam zauvijek završio?", pita se CNN, a kako bi pronašao odgovor, posjetio je neke od najpopularnijih destinacija. Ovako piše o Dubrovniku.

Velika Britanija nas je stavila na crvenu listu

"More crvenih krovova od terakote, Stari grad nalik na tvrđavu i najpopularnija serija na svijetu doveli su do rasta turizma u ovome gradu. Osim putnika koji su dolazili na produljene vikende, tu su bili i oni s kruzera, koji bi preplavili grad", započinje CNN o našoj najposjećenijoj destinaciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kako je grad postajao sve napučeniji turistima zbog Igre prijestolja, gradske vlasti najavljivale su konkretne propise. Lani su uveli nove propise, koji su ograničavali broj kruzera u gradskoj luci na dva odjednom. Planiralo se i zabraniti otvaranje novih restorana na otvorenom, kao i zatvaranje 80 posto suvenirnica. Dok su se svi pitali kako će to utjecati na sezonu, dogodila se pandemija."

Image
CNN OBJAVIO SUROVU STVARNOST: /

'Više se nikad nećemo vratiti u 'normalno'. Što prije to shvatite, to bolje'; Opasnost dolazi od iščekivanja...

Image
CNN OBJAVIO SUROVU STVARNOST: /

'Više se nikad nećemo vratiti u 'normalno'. Što prije to shvatite, to bolje'; Opasnost dolazi od iščekivanja...

"Hrvatska je zatvorila granice, a turisti su prestali dolaziti. Kada je u Dubrovniku ukinuta karantena početkom ljeta i kada se turizam pokrenuo, ovamo su uglavnom dolazili Hrvati. Tek kada su avioni ponovno poletjeli, počeli su se vraćati međunarodni posjetitelji. No, nije potrajalo; broj zaraženih počeo je rasti, a turizam je opet pao", stoji dalje u tekstu.

"Velika Britanija nas je stavila na crvenu listu, a onda je sve opet palo. Zrakoplovne tvrtke samo su jedna po jedna smanjivale broj letova. Bez letova i britanskog tržišta, Dubrovnik ima male brojke", izjavila je zamjenica dubrovačkog gradonačelnika Jelka Tepšić za CNN.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Može li pandemija biti prilika za restart?

Lokalni turistički vodič Ivan Vuković rekao im je da je bilo neobično vidjeti Dubrovnik osamljen i u tišini, iako je on osobno uživao u odmoru od gužve. "Atmosfera ovoga ljeta bila je poput one u '90-ima, kada je trajao rat, samo nam granate nisu letjele iznad glava", dodao je.

"Sada je pitanje može li Dubrovnik pandemiju iskoristiti kao priliku za restart. Tepšić tvrdi kako se stara pravila neće olabaviti kada se uspostave međunarodni letovi i turisti se vrate. Danas se po gradu nalaze transparenti koji posjetitelje upozoravaju da nose maske, drže distancu, peru ruke i koriste sredstva za dezinfekciju", opisuje reporter CNN-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za razliku od većine europskih destinacija, vrata Dubrovnika otvorena su Amerikancima s negativnim nalazom na koronavirus, ne starijim od 48 sati. Iako prosječni Amerikanac bez redovnih letova ne može doći, oni s privatnim avionima dolaze."

"Grad će se i dalje fokusirati na luksuzni turizam, najavljuje Tepšić. Hrvate koji se uvijek čude visokim cijenama u Dubrovniku može utješiti to da ipak žele vratiti sve slojeve posjetitelja, uz održiviju, fokusiranu budućnost", zaključuje CNN.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo