Prema istraživanju PNC Wealth Managementa, najviše milijunaša svoj uspjeh ne duguje pametnim investicijama, nego pravodobnoj i čestoj štednji. A prema istraživanju Spectrem grupe, čak 80 posto milijunaša kao ključ svoga uspjeha navodi štedljivost, navodi Time.
I to ne znači da biste trebali luđački štedjeti i ne priuštiti si ono što volite i što vam vaše financije omogućuju, već biste samo tempo trošenja trebali posložiti tako da on bude nešto sporiji od zarade.
A ovo su trikovi koje milijunaši prakticiraju i koji im pomažu da žive bogatim životom, a da pritom svoj novac ne troše bezglavo i pretjerano.
Povišice i bonuse stavljaju sa strane
Kada dobijete neki bonus, nemojte ga potrošiti istog trena. Pola stavite sa strane, a pola uložite u nešto što volite. Sa psihološke je strane "pozitivno i dobro proslaviti vlastiti uspjeh", tvrdi Susan Mitcheltree, financijska savjetnica iz Lutherville-Timoniuma. Ali ako sa štednjama krenete pametno i pravovremeno, ubrzo ćete vidjeti i njene rezultate.
Žive u velikom stilu, ali ne u velikim i skupim kućama
Standardno pravilo glasi: vaša bi mjesečna rata za kuću ili stan trebala iznositi 28 posto vašeg bruto mjesečnog prihoda.
Ali, ne morate se nužno držati tog pravila. Što više taj postotak smanjite, više ćete uštedjeti, a i u manjim kućama može se živjeti kao i u luksuznim vilama, koje su, realno, ionako uvijek prevelike i pretjerane.
Debra Cohen, 48-godišnja vlasnica malog obiteljskog obrta, tako priča o svom iskustvu te kaže kako je, umjesto u kuću veličine 300 četvornih metara, za koju bi morala izdvojiti 1,3 milijuna dolara, sa svojim suprugom uselila u jednako veliku kuću, ali za dvostruko manje novca. Njihova je kuća, naime, koštala 650 tisuća dolara (uključujući i ured, koji se nalazi unutar nje). Doduše, još su 150 tisuća dolara potrošili na renoviranje, no to je opet znatno manje od one kuće s početka. I ovdje je svar u pametnoj štednji!
Maksimalno koriste potencijal onoga u što ulože
Kad je riječ o automobilima i skupoj tehnici, morate se potruditi i maksimalno iskoristiti ono što vam taj proizvod može pružiti.
Također, članak koji je nedavno objavljen u Journal of Consumer Psychologyju tvrdi kako ljude mnogo više zadovoljava kupnja 'iskustava', odnosno trošenje na, primjerice. putovanja, nego kupovanje odjeće, namještaja i ostalih materijalnih stvari. I zato smo najsretniji kad vrijeme provodimo s ljudima koje volimo, a ne kad kupujemo cipele koje su nam se na prvi pogled jako svidjele.
Stoga, ako uskoro planirate potrošiti onu povišicu, bonus ili zalihu novca koju ste dugo skupljali, odvedite svoju obitelj na putovanje, a nemojte kupiti novi automobil. Osim ako vam je novi baš prijeko potreban.