Studija koju je provela tvrtka CoverGirl pokazala je u kolikoj je mjeri šminka važna ženama. U studiji je sudjelovalo 1.000 Amerikanki starijih od 45 godina.
Primjerice, 65 posto žena napravi više od jednog selfija prije nego ga objavi na društvenim mrežama. Čak 59 posto žena je rekllo kako se osjeća lijepima u prirodnom izdanju.
Ipak, jedna od najzanimljivijih rezultata odnosi se na broj žena koje su rekle kako na pustom otoku ne bi mogle živjeti bez ruža za usne.
Iako biste pomislili kako bi na pustom otoku ženama trebale šibice, pitka voda, krema za sunčanje ili nož, to očigledno nisu prioriteti je bi njih čak 43 posto kako jednu od prvih stvari kompleta za preživljavanje uzelo upravo ruž za usne.
Mala povijest ruža
Riječ ruž dolazi od francuske riječi "rouge", što znači crveno i zapravo je sve do druge polovice dvadesetog stoljeća bio definiran isključivo nijansama crvene.
Već su žene u drevnoj civilizaciji doline Inda koristile svojevrsni ruž za usne dobiven od usitnjenog poludragog kamenja, a Egipćanke su ga izvlačile iz posebne vrste algi te miješale boju s jodom i bromom, što je dovodilo do teških bolesti.
Kleopatra je svoj ruž pravila od drobljenih mrava i kukaca košenila, koji su bogati prirodnim crvenilom, a za sjaj je dodavala blještavu tvar iz ribljih ljuski.
Tijekom zlatne ere islamske civilizacije andaluzijski kozmetičar Abu al-Qasim az-Zahraw izumio je kruti ruž koji je bio i parfimiran i oblikovan u posebnim kalupima.
U srednjovjekovnoj Europi Crkva je zabranila ruževe za usne koji su predstavljeni kao "utjelovljenje Sotone" i "kozmetika za prostitutke".
Ruž je počeo stjecati popularnost u Engleskoj u 16. stoljeću zahvaljujući kraljici Elizabeti I. koja je uvela stil bijelih lica i izrazito crvenih usana, koje su u to vrijeme bile obojene mješavinom pčelinjeg voska i crvenila dobivenog iz biljaka.
Prvi ruž u tubi proizveden je 1870. godine i, premda već odavno zaboravljen, nosio je naziv Ne m'oubliez pas (Ne zaboravi me).
Godine 1952. ruž je prvi put reklamiran u novinama u kampanji pod nazivom Fire & Ice.