Kad krenu sniženja pred robnim kućama diljem Europe vlada ona: 'Tko preživi, pričat će'. No, pred našim trgovačim centrima očito se vode onom: 'Bježi glavom bez obzira'.
Tom se vodila i Martina, koja je već odavno shvatila da je najbolje kupovati na sniženjima, ali ne u Hrvatskoj.
"To su tamo veliki redovi. Sniženja su 90 posto. Recimo, stvar koja je koštala 1.000 eura dobijete je za 100", kazala je Martina Budak.
Isto misle i stilisti. Oni pomno prate cijene krpica, torbica i čizmi tijekom godine.
"Vani su sniženja 70, 80 posto. U Hrvatskoj to ne vidimo često. Politika svjetskih kuća je da moraju raspordati stvari. No, zašto u Hrvatskoj nema takvih sniženja? Rijetko se događaju u Hrvatskoj jer mi nemamo tu količinu robe. Roba se već rasproda prije sniženja, ono malo što ostane je na sniženju", pojasnio je stilist Ivan Friščić.
Međutim, Zakon o sniženjima je donosen, ali još uvijek nije regulirao neke detalje, tako trgovci neposredno prije, ali i tijekom sniženja, dižu cijene robe.
"Nerijetko se događa da je neka stvar koštala 100 kuna, pa se tijekom sniženja digne cijena na 200 i onda popustom od 50 posto opet dođemo na 100 kuna", rekao je Igor Vujović iz Društva za zaštitu potrošača.
Iako Hrvatska ne slovi kao meka za šopingholičare, moglo bi se i to ubrzo promijeniti. Novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu od 1. siječnja, uveo je nova pravila. Trgovci neće moći samo tako oglašavati sniženja, već će morati poštovati datume. Primjerice, zimska sniženja moraju početi između 27. prosinca i 10. siječnja.
"Prema tom propisu trgovci su dužni u roku 60 dana od navedenih datuma krenuti sa sniženjima", dodaje Vujović.
Svaka roba uvijek pronađe svoga kupca. Zato na sniženjima valja kupovati klasične komade odjeće.
Više pogledajte u prilogu!