Američki dizajneri na njujorškom Tjednu mode odlučili su slijediti trend britanske modne kuće Burberry i kupcima omogućiti da odjeću nabavljaju ravno s modne piste, pišu britanski mediji.
Urednici najjačih modnih časopisa svoj utjecaj na industriju održavaju među ostalim i činjenicom da puno ranije od javnosti imaju uvid u kolekcije i mišljenja buyera, a odluke obično donose tri mjeseca unaprijed.
"Ovo će biti resetiranje mode kako bi se približila stvarnosti", ocijenila je za guardian modna kritičarka Voguea Sarah Mower, ambasadorica za nove talente British Fashion Councila. "Ako ne možete odmah kupiti ono što vidite na reviji, zaboravit ćete na to".
Model sličan Burberryjevu najavili su i francuska modna kuća Céline i američki dizajner Tom Ford, koji će kolekciju Jesen/Zima 2016. pokazati u rujnu umjesto u veljači kako nalažu konvencije.
"Na svaki taj događaj trošimo enormnu energiju i novac da bismo stvorili preuranjeno uzbuđenje oko kolekcije", rekao je Ford u komentaru na Burberryjevu odluku. Céline je zabranio objavu bilo kakvih fotografija nove kolekcije prije nego ona stigne u trgovine.
Onemogućavanje high-street konkurencije i lažnjaka
Onemogućiti krivotvoritelje ali i high-street lance koji žive od brzog kopiranja dizajna s modnih revija. Organizacija CFDA, organizator New York Fashion Weeka, angažirala je konzultantsku firmu BCG da analizira problem slanja kolekcija u trgovine četiri mjeseca prije sezone i načine na koji se novi tajming revija može uskladiti s procesom prodaje.