MRAČNA TAJNA: / Nakon 150 godina Jack Daniel's otkrio kako je zapravo nastao najpoznatiji viski na svijetu

Image
Foto: Jackdaniels.com

Tvrtka Jack Daniel's nakon 150 godina otkrila je mračnu tajnu kako je zapravo nastao jedan od najpopularnijih viskija.

30.6.2016.
10:55
Jackdaniels.com
VOYO logo

Službena verzija je kako je Jack Daniel negdje 1850-ih počeo raditi kao šegrt trgovca, propovjednika i proizvođača viskija Dana Calla. On je bio prilično zaposlen čovjek pa je mladog Daniela naučio voditi destileriju u Tennesseeju i otkrio mu recept .

Image
U TO IME, ŽIVJELI! 11 /

jako dobrih razloga zašto biste trebali piti viski

No nakon 150 godina, tvrtka je priznala da je priča koja je dugo kružila točna – recept za viski Jack Daniel's izmislio je rob, točnije Nearis Green koji je bio jedan od robova Dana Calla. Radio je u destileriji i on je izmislio recept za popularni viski, a Dan je preuzeo sve zasluge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do sada se samo šaptalo...

I do sada je ova verzija priče kružila, nagađalo se o njoj čak i u službenim obilascima destilerije, no tek ovo ljeto tvrtka je službeno priznala ovu verziju priče.

"Čekali smo neki povod, kao što je godišnjica, kako bi javnosti iznijeli pravu istinu" rekao je povjesničar Nelson Eddy, povjesničar destilerije. Ističe kako je je jako malo pouzdanih pouzdanih izvora iz tog vremena divljeg zapada te kako je priča o Nelsonu Eddyju sazdana od usmene predaje i šturih bilješki u arhivima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znakovita fotografija

Ropstvo je ukinuto 1865. godine, a godinu kasnije Daniel je otvorio vlastitu destileriju u kojoj je zaposlio i dvojicu Nearisovih sinova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedna fotografija destilerije drastično odudara od svih onoga vremena. Muškarac, za kojeg se vjeruje da je jedan od sinova sjedi odmah pored Daniela i njegovih radnika. Na svim drugim suvremenim fotografijama, bilo je uobičajeno da crnci stoje u pozadini dok na ovoj sjedi u sredini što bi impliciralo da igra značajnu ulogu u tvornici.

Priča drastično mijenja sliku o američkom viskiju za kojeg se do sada smatralo kako je rezultat umijeća isključivo umijeća njemačkih i škotskih doseljenika. No i prije ove priče, bilo je očito kako su robovi i viski nerazdvojni – ne samo da su robovi obavljali sav fizički posao nego su bili i "školovana" radna snaga, odnosno majstori proizvodnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo