Vožnja je bila zabavna i vrijeme je brzo prolazilo jer je
krajolik bio čudesan. Svako malo smo naletjeli na sela gdje ljudi
žive načinom na koji ne možete ni zamisliti. Sve uzgajaju sami i
uglavnom žive od rada na polju. Kućice su slamnate i ručno
sagrađene, a žene možete vidjeti kako na glavi nose velike posude
pune vode, voća ili nečega drugog.
Nisam mogao vjerovati da postoji takva razina balansa kod
čovjeka, nositi 15 kila na glavi bez pridržavanja rukama
izgledalo je kao nešto nadnaravno. Vozači su nam pričali
raznorazne rituale koji još uvijek žive u ovakvim predjelima, kao
npr. ljudi koji žele nešto "preko noći", ljubav, otpornost na
smrt ili bilo sta slično, odlaze kod gurua koji im govore čega se
moraju odreći za cijeli život da bi do toga došli. Ljudi koji
žude za nečim nakon odlaska Guruu dušu prodaju vragu i više
nikada ne smiju spavati na krevetu čak i nakon što zarade hrpu
novca jer bi to značilo da će njihovo bogatstvo nestati. Bilo mi
je nevjerojatno da takva vjerovanja još uvijek postoje i
razmišljao sam o tome koliko je svijet različit.
Pod
dojmom svega došli smo u Antisirabe gdje smo prvi put vidjeli
pus-pus, nešto slično Tajlandskom tuk-tuku, samo što ovo vuku
ljudi bez ikakvih motora, bicikala itd. Nešto slično mini kočiji,
ali oni koji uprežu su ljudi. Naš vozač nas je upitao želimo li
se provozati na što smo mi sa zgražanjem odgovorili da nas ovo
podsjeća na neku vrstu izrabljivanja i rekli da bi radije
pješačili ili ostali u autu. Kada je shvatio naš način
razmišljanja vezano za tu vrstu posla objasnio nam je da je to
njihov način zarade i vlastiti izbor te da su oni na neki način
zapravo povlašteni.
Feni nam je rekao da su oni umjesto zanimanja prodavača, čistača,
radnika na polju odlučili raditi upravo to i umjesto da rade za
nekog drugog oni rade za sebe. Sami biraju kada će im započeti
radno vrijeme, nitko ih ne tlači, a također imaju izvanrednu
kondiciju. Koliko god sarkastično zvučalo, imalo je smisla i
podsjetilo me na nekakav "UBER" iz 18. stoljeća.
Otišli
smo na večeru u jedan od lokanih restorana "Oasis" gdje smo jeli
tanke rezance s povrćem, juhu od brašna i luka, curry rižu i
ribu. Račun za nas troje iznosio je osam eura. Sve je bilo
izuzetno ukusno i uživali smo u lokalnom ambijentu, samo što mi
se potkrala jedna greška koja me koštala neprospavane noći. U
juhi je bilo jaje koje nije bilo dobro kuhano i s obzirom na
"malu" razliku između izdržljivosti mog i njihovog želudca, noć
sam proveo na WC školjci. Topla preporuka, kada jedete u zemljama
Trećeg svijeta gdje higijena nije na visokoj razini, naručite
hranu dobro prženu i kuhanu.
Kada sam došao sebi krenuli smo u Kirindy. Putem smo nailazili na
raznorazna sela koja su se mogla razlikovati po načinu gradnje
kućica te odjeći koju su ljudi nosili. Također u većini nije bilo
struje pa smo saznali da ukoliko želiš imati struju moraš
apsolutno sve troškove snositi sam, a za ljude koje žive od manje
od dolara dnevno u prosjeku to je bilo gotovo pa nemoguće.
Male
slamnate kućice i djeca koja su skakala na putu na jednom djelu
ceste natjerala su nas da stanemo. Iz Zagreba smo ponijeli punu
vreću čokoladica, šampona i kaladonta te nam se ovo činila kao
idealno prilika za podijeliti. Prvo smo stali u upoznali se sa
"starješinama" jer su oni glavni u zajednici i na vrhu
hijerarhije. Djeca su skakala oko nas i u čudu gledala mobitel,
kao i nas same. Moglo se zaključiti da ovdje ne staje puno
turista te da rijetko odlaze u glavni grad. Saznali smo da većina
njih ne ode ni u selo daleko 100 km jer nemaju kako te da većina
njih ne posjeduje nikakve isprave poput naše osobne, potpuno
nezamislivo. Nakon što smo preko Fenija saznali par stvari o
njima, kao i upoznali muža i ženu koji izgledaju kao da nemaju ni
14 godina, a žive u zasebnoj kućici u zajednici, donijeli smo
čokoladice i razveselili djecu kojoj je to zaista pravi luksuz.
Feni nam je objasnio da bi im šamponi i kaladont mogli naškoditi
jer oni to ne koriste i rekao da to sačuvamo za povratak u glavni
grad jer ljudi u selima žive potpuno izvorno.
Putem
smo nailazili na velika rižina polja gdje su žene odrađivale
fizičke poslove, ali s pjesmom. Teško mi je opisati te prizore
jer su izgledali totalno filmski. Sjetio sam se serija i žena na
plantažama sa šarenim haljinama i velikim košarama u rukama ili
na glavama. Nakon što se počela spuštati noć, sela su bila sve
živahnija. Ljudi su se nakon fizičkog rada okupljali i družili
što je bilo prekrasno. Njih 20-30 sjedilo bi u krugovima ili
stajalo oko štandova i zabavljalo na potpuno jedinstven način. U
tom trenutku zapitao sam se tko živi sretnije, mi zarobljeni u
lažnim životima Instagrama i Facebooka ili oni koji su se smijali
od srca i zadovoljno išli spavati nakon iscrpnog dana.
Prespavali smo u Le Pirogu u bungalovima s prekrasnim pogledom
koji su predloženi i u Lonely Planetu za otprilike 11 eura i
zaista se isplatilo.
Kad dobijete kućicu s vodom, strujom i predivnim pogledom usred
ničega to je veliki plus. Putem do Kirindija stali smo vidjeti
poznatu Aveniju Baobaba.
Endemične
vrste baobaba jedno su od zaštitnih lica Madagaskara baš poput
lemura. Baobabi su stajali visoko, ponosno i pričali priču staru
800 godina.
Tamo se nalazi i mali "kafić" točnije drvena kućica gdje smo
probali sok od baobabovih plodova. Na putu su stajale žene koje
su ručno izrađivale malene baobabe i doživljaj je bio odličan.
Uputili
smo se u NP Kirindy i obzirom da je već pao mrak pokušali naći
adekvatan smještaj. Zaintrigirao nas je resort s malim drvenim
kućicama, romantičnim svjetiljkama i bazenom. Usred takvog načina
života zaista nismo očekivali da ovakvo nešto postoji pa smo
htjeli saznati više o tom mjestu.
S jedne strane oduševljeni, ali s druge strane zgroženi s obzirom
da su 50 metara od sela živjeli ljudi koji su se zaista morali
pomučiti za kruh i onda pogled na bazen nije bio baš primjeran,
ali nakon sto smo čuli cijelu priču stvari su dobile smisao, ali
o tome u sljedećem putopisu.