vremena se mijenjaju /

Povijesni zaokret: Francuzi svoj omiljeni baget zamijenili hamburgerom

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Prodaja hamburgera u Francuskoj u 2017. prvi put u povijesti nadmašila je baget sa šunkom i maslacem, klasični francuski sendvič

21.3.2018.
8:48
Thinkstockphotos.com
VOYO logo

Burgeri su bili na jelovniku 85 posto francuskih ugostitelja, a lani ih je prodano zapanjujućih milijardu i pol komada, objavila je konzultantska tvrtka specijalizirana za restorane Gira Conseil.

Za ljubitelje francuske kuhinje još je poraznija činjenica da je samo 30 posto hamurgera prodano u zalogajnicama brze hrane, a velika većina u klasičnim restoranima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Burger je gotovo postao francusko jelo i često se, umjesto cheddara plastična okusa, poslužuje s nekim od najslasnijih francuskih sireva, poput roqueforta. 

Image
Foto: Pixabay

(FOTO: Pixabay)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo je velika promjena za zemlju koja se ponosi nacionalnom kulinarskom kulturom i koja se desetljećima opirala globalnoj navali hamburgera. 

Baget sa šunkom i maslacem prošle je godine u prodaji zaostao za hamburgerima za čak 300.000 komada.

"Ne znam kako bi opisao taj fenomen. To je jedostavno ludo", rekao je AFP-u Bernard Boutboul, direktor Gira Conseila. 

"Mogli bi se čak zapitati jeli moguće da će burgeri preteći i naš slavni odrezak s prženim krumpirićima", kaže Boutboul 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I tu je, možda, Boutboul pogodio žicu. I dok Francuzi svoju kuhinju smatraju jedinstvenom, istina je da se dobar njezin dio temelji na mesu, kruhu, salati i krumpirima, što nije jako različito od sastojaka kojima Amerikanci prave hamburgere.

McDonald'su je Francuska najprofitabilnije tržište izvan Amerike. Ondje taj lanac brze prehrane ima 1.400 restorana i prilagodio se francuskim nepcima s McCamembert ili McBaguette burgerima s emmentalerom, dižonskim senfom, raznim francuskim salatama pa čak i kolačićima makaronima za desert. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od najslužnijih za to je poduzetnik Jean-Pierre Petit, koji po vlastitom priznanju nije pojeo nijedan hamburger prije 30. godine, a potom s knjigom "Prodao sam dušu McDonald'su" postao pionir njegovih pokušaja da se prilagodi lokalnim ukusima i donedavno je bio direktor francuske podružnice te tvrtke.

Ali potrebno je napomenuti i kako je mnogo od te brze hrane u Francuskoj visoke kvalitete i poprilično skupo. Neki restorani ponose se time što serviraju burgere s prvoklasnom govedinom i čašom nekih od najboljih francuskih crnih vina. 

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo