Bozoma Saint John: Od ambiciozne studentice do uspješne direktorice u svijetu kojim dominiraju muškarci

Image
Foto: AFP

Došla je u Ameriku iz siromašne Gane kao tinjedžerica i postavila si cilj - biti najbolja u svemu što radi. I uspjela je

29.7.2016.
20:05
AFP
VOYO logo

Bozoma Saint John je žena koja je preko noći postala inspiracija milijunima drugih žena, ali i muškaraca. Njen entuzijazam i zarazan osmijeh, kao i užasno velika spretnost javne komunikacije, na Appleovoj tech konferenciji ostavili su razjapljena usta, kako publici, tako i novopečenim fanovima na društvenim mrežama. Bozoma je srušila Internet!

Image

No, to je tek dio onog što je postigla u svojoj karijeri koju je počela vrlo rano i prilično ambiciozno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od Gane do SAD-a

Repanje direktorice globalnog marketinga za Apple Music i iTunes ne bi ostavilo takav odjek da se ne radi o prilično uštogljenoj industriji čijim su dijelom većinom muškarci u dosadnim odijelima. Postotak žena u tech svijetu mizerno je mali, a da ne govorimo o tamnoputim ženama kojih skoro da ni nema. Bozoma je pravo osvježenje, no kako je uspjela?

Super execu-mommy (u slobodnom prijevodu: super mama-direktorica), kako sebe voli nazivati, izgradila je karijeru daleko prije Applea. Rođena je u prilično siromašnoj zemlji, Gani, koja unatoč bogatim prirodnim resursima još uvijek ne uspijeva do kraja razviti gospodarstvo te većina ljudi živi u lošim uvjetima. Bozoma je imala sreće što se sa 14 godina s roditeljima i tri sestre preselila u Colorado Springs gdje joj se pružila prilika za bolje obrazovanje. Na tome može zahvaliti ocu, nekadašnjem članu ganske vojske kojoj se pridružio kao svirač klarineta, ali nije odustao od želje da završi fakultet u Americi. Bozomi je upravo otac najveća inspiracija jer, kako kaže, nitko nije mislio da će uspjeti. Svi su ga podcjenjivali, no on se nije dao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nuthin but a Boz thang'

Bozoma je odmalena znala što hoće i kako samo trudom i upornošću može isto i dobiti. U srednjoj školi i na fakultetu bavila se trčanjem, a kako bi održala kondiciju i motiviranost, stalno si je ponavljala frazu: „Bez muke nema nauke.“ Iako više ne trči, tu mantru ponavlja si svaki dan bez iznimke. Iako je tada tek došla u SAD, to ju nije spriječilo da se odmah kandidira za predsjednicu učeničkog vijeća pod sloganom „Nuthin but a Boz thang“ što nas neodoljivo podsjeća na pjesmu repera Dr. Drea i Snoop Dogga Nothin but a G Thang. Mogli bismo reći da je već tada najavila kako misli ozbiljno i da je glazba njen život. Na Sveučilištu Wesleyan diplomirala je afro-američke studije i engleski.

Dovukla Beyonce na Super Bowl

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ranu karijeru započela je kao izvršna direktorica u marketinškim agencijama Arnold Worldwide i Spike DBB, poznatu agenciju američkog filmskog režisera i glumca Shelton Jacksona poznatijeg kao Spike Lee, gdje je ostala četiri godine. Put ju je nadalje odveo u Pepsi Co. u kojem se od višeg marketing managera popela do direktorice marketinga za glazbu i zabavu. Upravo ona je zaslužna za suradnju Pepsija s mnogim svjetskim glazbenim imenima poput Katy Perry, Nicky Minaj, Kanye Westa, kao i Beyoncinog nastupa na poluvremenu Super Bowla 2013. godine. Pepsi je zbog Bozominog utjecaja počeo sponzorirati glazbene festivale i nagrade uključujući Grammy, MTV Video awards, IHeartRadio, CMA Awards te FanFest.

Ušla među 40 najuspješnijih direktorica

Sigurno ste primijetili Bozomin hrabar i specifičan modni izričaj koji također zrcali njezin snažan karakter. Tijekom višegodišnjeg rada u Pepsiju, okušala se i kao dopredsjednica marketinga plus-size odjeće dizajnerice Ashley Stewart gdje je uspješno spojila posao i ljubav prema modi. Bozoma je gurala i dalje svojim nepogrešivim smislom za spoj marketinga i glazbe pa je nakon Pepsija prešla u Beats Music, preselivši se tako iz New Yorka u Los Angeles. No, samo četiri mjeseca nakon ulaska u Beats Music, kompaniju je preuzeo Apple, a time je Bozoma postala direktorica globalnog marketinga za Apple Music i iTunes. Tko bi to mogao bolje od nje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bozomin rad nije mogao proći nezapaženo te ju je Billboard uvrstio na popis najutjecajnijih ljudi u glazbi te ju smjestio među 40 najuspješnijih direktorica mlađih od 40 godina. Također je ušla u top 100 najkreativnijih ljudi prema magazinu Fast Company.

'Žene ne bi trebale prihvaćati rodne uloge'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč impresivnoj karijeri i mnogim postignućima, 36-godišnja Bozoma ostala je prizemna, skromna, ali snažna i inspirativna žena koja svojim znanjem pomaže i drugim ženama da se izdignu od tradicionalnih uloga dodijeljenih im rođenjem. Ponosni je član organizacije Adcolor koji se snažno zalaže za probitak afroamerikanaca u marketinškom svijetu.

Bozoma crpi snagu i inspiraciju i iz ljubavi prema svojoj šestogodišnjoj kćeri Lael koju sama odgaja otkako je njezin suprug nedavno preminuo od raka. Pa kako da nam Bozoma onda ne bude ultimativna inspiracija? „Iako je društvo napredovalo u ispravljanju nejednakosti između muškaraca i žena u poslovnom svijetu, žene često nesvjesno prihvaćaju rodne uloge koje su ih učili od rođenja. Svaki dan svjesno trebate odlučiti ne opravdavati se zbog svoje smjelosti i ciljeva“, kaže Bozoma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sjećate li se hrabrosti s početka priče? Hrabrost i snaga je svuda oko vas i u vama. Hrabrost je znati da možda nešto i neće uspjeti, ali ćemo i dalje pokušati. Zar ne?

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo