TURIZAM BUDUĆNOSTI /

Inspirativni poduzetnici: Mladi Hvaranin svoju je muzejsku priču o mamurluku doveo do Šangaja, a Istrijanka je ture po Istri pretvorila u avanture koje se ne zaboravljaju

Image

Pritisak nad poduzetnicima u turizmu posljednjih godina bio je, bez svake sumnje, prilično nemilosrdan. Evo nekoliko inspirativnih primjera koji su se oduprijeli izazovima

15.9.2022.
11:38
VOYO logo

Pandemija koronavirusa, lockdown, ograničenja putovanja, pa sad i inflacija i sve izvjesnija ekonomska kriza stvorili su okruženje u kojem je poduzetnicima vrlo teško manevrirati i planirati. Pa ipak, čak i u takvim okolnostima, može se uspjeti i može se rasti. Kao pozitivni primjer, tu su poduzetnici Rino Duboković, idejni začetnik i osnivač Muzeja mamurluka u Zagrebu te Zdenka Majcan, osnivačica turističke agencije Istriana Travel.

Na prvi pogled, njih dvoje nemaju mnogo toga zajedničko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rino Duboković osnovao je jedinstveni muzej, prvi takav u svijetu, koji privlači posjetitelje iz svih dijelova zemaljske kugle. Zdenka Majcan pokrenula je agenciju koja nudi raznovrsne tailor made turističke ture kroz koje gosti mogu upoznati sve čarolije Istre - priroda, gastronomija, lokalni običaji, povijest, kultura i način života.

Ono što Rinu i Zdenki jest zajedničko je to što se oboje, svatko na svoj način, bavi turizmom, te činjenica da ih ova neizvjesna vremena nisu obeshrabrila. Naprotiv, iskoristili su taj period za razvijanje i nadogradnju biznisa, što je donijelo sasvim konkretne rezultate.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto je svim poduzetnicima važna edukacija?

Rinu i Zdenki zajedničko je i to što su oboje Uplifteri, polaznici prve generacije Uplift akademije, specijalizirane besplatne edukacije za poduzetnike u turizmu koju provodi Algebra, a pokrenuo ju je Mastercard. Polaznici Uplift akademije usvajali su praktična znanja iz poslovne psihologije, marketinga, prodaje, primjenjivih digitalnih tehnologija i tome slično. Uz to, Uplift akademija je otvorila mogućnost networkinga i povezivanja s drugim poduzetnicima i iskusnim mentorima. Ovaj segment Uplift akademije je, prema riječima polaznika, bio izuzetno koristan jer je omogućio razmjenu iskustva, razgovore o problemima koji ih muče i kako najbolje pristupiti njihovom rješavanju te ih potaknulo na out of the box razmišljanje.

Image

Uplift akademija pokrenuta je prošle godine, a upravo je u tijeku natječaj za dobivanje stipendije za novu sezonu.

Natječaj je otvoren do 2. listopada, a prijaviti se mogu svi mikro, mali i srednji poduzetnici koji se bave turizmom i srodnim djelatnostima, a obrazac za prijavu i uvjete natječaja možete pronaći na linku.

Nova sezona Uplift akademije ponešto je izmijenjena u odnosu na prošlu godinu, i to u skladu s feedbackom polaznika. Konkretno, to znači manji broj sati predavanja, a pojačan mentorski program kroz koji polaznici rade s iskusnim mentorima na razvijanju konkretnih novih projekata, kroz koji su se prošlogodišnji Uplifteri još snažnije povezali i uspostavili poslovne suradnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako su pripreme za novu sezonu Uplift akademije u punom jeku, razgovarali smo s Uplifterima Zdenkom i Rinom s početka priče o njihovim poduzetničkim pothvatima, kako su se odlučili na upis Uplift akademije i što su tamo naučili. Naravno, zanimalo nas je i kako se pripremaju na sve buduće izazove vezane za najavljenu recesiju.

 „Taman kad sam pomislila da je sve odlično i da se razvija u željenom pravcu, te 2019. došla je pandemija. S pandemijom je nastupio zastoj turističkih aktivnosti, stao je booking, planirana putovanja su otkazana i sva sreća da je država pripomogla s poticajima kako bismo ipak nekako prebrodili to razdoblje“, prisjeća se Zdenka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njezina agencija Istriana Travel organizira programe privatnih tura za manje i veće grupe gostiju kroz koje predstavlja najbolje od onog što Istra nudi – prekrasnu prirodu, gastronomiju i kulturnu baštinu Istre. Pod motom „Putuj, jedi i živi kao lokalac“ i s idejom pružanja nešto drugačijeg i stvarnijeg doživljaja Istre, Istriana Travel se orijentirala na pružanje iskustvenog turizma krojenog prema željama i interesima gostiju. Ponekad to znači lov na tartufe, ponekad kulinarske radionice u kojima gosti uče spravljati tradicionalne istarske specijalitete, ponekad su to posjete vinskim podrumima s ciljem upoznavanja vinske karte Istre, a ponekad pješačke ili biciklističke ture s planinarskim vodičem i upoznavanje istarskih prirodnih ljepota.

Image

„Pozitivni pomaci već su krenuli prošle godine, koja je bila na nekih 30 posto od rekordne 2019., a ova godina je bila izvrsna, očekuje nas dosta posla u post sezoni i očekujem da bismo mogli premašiti i tu rekordnu 2019. godinu. Baš se osjeća da su se ljudi zaželjeli putovanja, novih iskustava, doživljaja kakvih moja agencija nudi“, kaže.

Uplift akademija pojavila se u pravo vrijeme

„Uplift akademija se pojavila u pravo vrijeme, kada sam zbog poslovnog zastoja imala viška vremena. Mogu reći da je sudjelovanje bilo jako dobro uloženo vrijeme jer mi je omogućilo da poradim na sebi i svojim poslovnim vještinama. I ranije sam pohađala razne edukacije, pa sam imala visoka očekivanja od Uplift akademije, ali mogu reći da je i izborom predavača, njihovoj kreativnosti i želji da na nas prenesu vlastito znanje, ova edukacija nadmašila moja očekivanja i sve prijašnje edukacije“, priča.

Image

Pitamo Zdenku kako se priprema na sve izvjesniju ekonomsku krizu. „Na turizmu se uvijek prvo osjeti da se oko nas nešto događa. U mojem slučaju, prednost je što vodim malu agenciju koja je zbog toga fleksibilna i lakše se prilagođava novim okolnostima. Znamo da svako vrijeme nosi svoje izazove, već smo svašta preživjeli pa vjerujem da ćemo preživjeti i sve što  nam donosi budućnost. Važno je truditi se, ulagati u sebe i svoje znanje, razvijati nove projekte i ideje i ljudi će to prepoznati. U tome svemu svakako je pridonio i Uplift koji je na neki način upotpunio moju poduzetničku priču. Moram naglasiti i to da sam se kroz pohađanje akademije povezala s drugim polaznicima i dosta tih poznanstava je preraslo u ozbiljne poslovne suradnje, tako da je i to veliki plus“, istaknula je naša sugovornica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Jako je važan ljudski kontakt i komunikacija s ljudima iz sličnog okruženja, kada možeš podijeliti svoje (poduzetničke) probleme i dileme, pa tako vidiš da nisi sam u tome“, kazala je Zdenka po završetku Uplift akademije. „Od drugih Upliftera sam naučila da se ne treba bojati isprobavati, testirati, a ponekad i riskirati“, zaključuje.

Kako preživjeti pandemiju, ekonomsku krizu i iz svega izaći još jači?

Pandemija koronavirusa pokazala se i kao veliki izazov za Rina Dubokovića, koji je uoči samog početka izvanrednog stanja uzrokovanog Covidom otvorio Muzej mamurluka. „Na samom početku, najveći izazov mi je bio kako preživjeti korona vremena i dočekati da se posjetitelji vrate“, kazao je Rino.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Što je, ustvari, Muzej mamurluka? Vizija stvaranja Muzeja mamurluka došla je sasvim spontano, kada je Rino kroz druženje u kojem su se počele prepričavati zgode i nezgode nastale pod utjecajem konzumacije alkohola. Tako se rodila ideja se sve te smiješne i ponekad bizarne „mamurne“ priče skupe na hrpu, materijaliziraju i predstave kao eksponati i interaktivni sadržaji u Muzeju mamurluka, kreativnog turističkog proizvoda koji će se, s obzirom da je jedini takav u svijetu, proširiti globalno kroz model franšize. „Cilj Muzeja je bio zabaviti, ali i educirati ljude jednoj cjelovitoj slici alkohola, uzroka i posljedica koje dolaze sa samom konzumacijom“ kaže Rino.

„Dok sam razmišljao kako ćemo Muzej i ja preživjeti pandemiju, odlučio sam upisati Uplift akademiju. Sama akademija mi se učinila kao dobra prilika da naučim više o marketingu, financijama, digitalnim tehnologijama koje ću moći implementirati u interakcijama u Muzeju i u samo poslovanje. To se pokazao kao dobar potez, jer sam na Uplift akademiji stekao i znanja iz upravljanja, mnoge ideje koje sam imao mogao sam podijeliti s kolegama poduzetnicima i mentorima, a oni bi mi dali korisni feedback“, kaže.

„Isto tako, s obzirom da sam od samog početka planirao stvoriti franšizu Muzeja mamurluka, na Uplift akademiji sam usvojio znanja koja su mi u tome uvelike pomogla u realizaciji tog cilja“, kaže.

Image

I u pokretanje franšize Muzeja mamurluka upetljala se korona. „Mi smo još 2020. zaključili dogovor o prvoj franšizi Muzeja mamurluka u Šangaju, najvećem gradu u Kini. Pandemija koronavirusa je zakočila realizaciju, pogotovo jer je u Kini lockdown prije nekoliko mjeseci ponovno uveden na još nekoliko mjeseci“, kaže. No, upornost i strpljenje su se isplatili. Početkom rujna, Rino Duboković i njegova ekipa Muzeja mamurluka objavila je kako je konačno održano službeno otvaranje Muzeja mamurluka u Šangaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako sada gledam na sve to i kako se pripremam na najave o recesiji? „Ovo cijelo iskustvo s pandemijom naučilo me da, unatoč preprekama, treba vjerovati i biti uporan u nastojanjima da ostvariš zacrtani cilj. I zato, usprkos ekonomskoj krizi i svemu što nam se sprema u budućnosti, mi ćemo i dalje raditi na tome da uspije ono što smo isplanirali, a to je otvaranje novih franšiza Muzeja mamurluka po cijelom svijetu“, poručio je.

Iskoristite priliku i prijavite se na natječaj za drugu generaciju polaznika Uplift akademije – biramo 32 stipendista, a uvjeti natječaja se nalaze na linku dok je obrazac za prijavu ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo