HRVATSKI DJ OTVORIO DUŠU NAKON AVICIIJEVE SMRTI: / Ovako zapravo izgleda život slavnih glazbenika: 'To je ropstvo'

Image
Foto: Facebook/Instagram

Vijest o smrti 28-godišnjeg glazbenika šokirala je i rastužila njegove obožavatelje, a posebice njegove kolege glazbenike.

24.4.2018.
12:42
Facebook/Instagram
VOYO logo

Aviciijeva smrt je potresla svijet pa tako i poznatog hrvatskog DJ-a Damira Ludviga. On je u objavi na Facebooku otvorio srce i opisao stanje u industriji koje smatra uzročnikom prerane smrti mladog glazbenika, pravim imenom Tim Bergling.

Njegova je objava mnoge natjerala na razmišljanje, pročitajte sami zašto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tim Bergling je bio čovjek koji je umro 20.4.2018. Avicii je brand umro još 2016.

Brand je umro kada se je Tim odlučio povući. Najvažnije je odvojiti čovjeka od njegove industrijske krilatice, jer ni jedan čovjek nije mogao preživjeti to što industrija s multimilijunskim zaleđem može.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Život zvijezde je naporan

Svatko tko provede miran život s dnevnim rutinama od jutarnje kavice, radnog rana na dnevnom poslu, pivice poslije ručka i slobodnim vikendom, barem se je jednom zapitao što bi bilo da je sad u Brazilu, u petak u Australiji, u subotu u Južnoafričkoj Republici, a u nedjelju u Velikoj Britaniji. Bilo bi genijalno, ali samo ako bi na te destinacije stizali uz zapovijed: "Energize" i" Beam me up Scotty". Na žalost za sad je takva tehnologija moguća samo u serijalu Star Trek, a čak i s privatnim avionima putovanja između navedenih destinacija traju minimalno 20 sati svaki. Jeste li putovali ikad transkontinentalnim letom od 20 sati u komadu? Naporno je!

Bez obzira koliko je putovanje avionom ugodnije nego putovanje rikšom na istim rutama, ono nije Bogom dano ljudima i nije se lako naviknuti na prolazak kroz vremenske zone, putovanje brzinom od 988 km/h i visini od 13.100 metara. Nakon putovanja nakon kojeg više ne znate što bi učinili sami sa sobom, sjedate u auto, dolazite u hotel, obavite brzo tuširanje, pokušate jesti na brzinu, sjedate u auto i odlazite na klupsku ili festivalsku svirku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prije svirke slijedi kratka konferencija za medije, pitanja koja ste čuli već toliko puta da vam se čini da ste kao Bill Murray zarobljeni u filmu Beskonačni Dan. Nakon svirke sjedate u auto, dolazite u hotel, ležite u krevetu nekoliko sati i pokušavate hvatati san. Nakon kratke borbe predajete se, uzimate tabletu za spavanje i počnete spavati, no ubrzo čistačice počinju s čišćenjima ostalih soba, jer su gosti "normalnog bioritma", već na doručku.

Paralizirani kemikalijama ne možete mrdnuti, a najradije bi poslali spremačice u rodno mjesto samo da prestanu s bukom. A onda zvoni telefon s naručenim buđenjem i ustajanje je neizbježno. Kava nije dovoljno jaka da stvori pozitivno raspoloženje, ali je dovoljno jaka da stvori fluidne probavne smetnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Turneja postane način života

Zamislite turneju od takvih 200 dana u godini, pa zatim isto sljedeće godine, pa opet sljedeće godine. To je turneja koja prerasta u način života, način života kakav je živio Tim Bergling.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svatko tko je ikad stao za DJ pult razmišljao je o tome kako to izgleda kad si DJ zvijezda, no vidio je samo fenomenalnu festivalsku produkciju, prekrasne žene, lijepu odjeću, glazbu i lažnu ljubav koja okružuje DJ zvijezdu.

Ne znam kako je Tim zamišljao uspjeh, ali bio je premlad da može sam zaključiti kakav ugovor s industrijom potpisuje. Istina da je samovoljno potpisao "ugovor s vragom" i da mu najvjerojatnije nitko nije stavio pištolj na sljepoočnicu tjerajući ga da krene na put bez povratka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Industrija ga je pretvorila u roba'

Potpisao je ugovor s industrijom koja ga je pretvorila u roba, a zaštitila je svoje interese koristeći ime Avicii umjesto ime klinca kojeg unatoč svjetskoj slavi nije nitko poznao, osim njegove stvarne obitelji i stvarnih prijatelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osobno poznajem voditelje hrvatskih klubova u kojima je nastupao Tim, a koji su mi pričali o tome da Bergling nije odgovarao na jednostavna pitanja kao što je: "Što piješ?", ili "Kako ti se sviđa klub?", nego je za njega to činio njegov menadžer. Tim je bio zarobljenik ugovora s korporacijom koja mu nije dozvoljavala da odlučuje o brandu bez uprave branda.

I na kraju krajeva što se to mene tiče? Nije da se je Avicii ikad puštao u sklopu ciklusa Astralis - Institucija, nije da mi je osobno ikad nešto predstavljala glazba za koju su mediji tvrdili da ju je pisao Bergling. Iako ne mogu shvatiti kad bi on to stigao komponirati, budući da je nastupao i putovao non-stop.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tiče me se jer prije svega cijenim život i bez obzira na to što nisam znao Tima i žalim da nije proživio život vrijedan življenja, već ropstvo. Tiče me se jer je i on bio dio DJ scene kojoj i ja pripadam, a gadi mi se da je netko od nas koji stojimo za pultom postao žrtveno janje.

Podržite prave ljude, a ne brendove

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svojim korijenima ideja DJ-a je bila ideja čovjeka iz ekipe koji je stao za gramofone. Ideja DJ-a nije bila ideja rock zvijezde, nego je upravo kontrirala tom stavu. DJ je onaj koji je pristupačan, koji nije u VIP dijelu, koji ima vremena i volje plesati s publikom i istinski uživati u glazbi. Međutim, od kad su se velike korporacije uključile u DJ scenu, učinile su sve da nove generacije rastu s hibridnim, umjetno stvorenim DJ zvijezdama koje su preko noći na listama najboljih. To nije samo priča na EDM sceni, već na Techno, House i Tech House sceni također.

Tiče me se, a tiče se i Vas. Postoje ljudi koji su u vašem susjedstvu prisutni oduvijek, ljudi koji rade na sceni desetljećima i razvijaju je organski s ljubavlju i strpljenjem, a ne s milijardama i marketing menadžerima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljudi koji su LJUDI, a ne BRANDOVI, stvarni umjetnici na ne pravni entiteti. Podržite njih, a ne produkte multimilijunske industrije i možda ćete spasiti živote jednom budućeg Tima, kad industrija vidi da im se investicije ne isplate.

Neka ulažu svoj novac u nešto drugo, a ne u eksploataciju ljudi koji su čak i nakon završene karijere toliko uništeni da ne mogu živjeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nemojte podržavati posmrtne albume, kupovati službene majice s natpisima RIP Avicii i odlaziti na premijere filma o fiktivnom životu umjetnika kad se on pojavi, jer tako podržavate upravo industriju koja ga je mladog čovjeka po imenu Tim Bergling pretvorila u roba i stvorila mu zdravstvene probleme koji su rezultirali njegovom preranom smrti.

Umjesto toga podržite lokalne talente i LJUDE a ne industrijske krilatice zvjezdanih statusa", poručio je Ludvig.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo