U predvorju Muzeja izlozit ce se inovativni instrumenti s "Biophilie", programirani da sviraju glazbu koju je Bjork skladala za taj album, a uz koji je integrirajuci glazbu, dizajn i digitalnu tehnologiju objavila aplikaciju, prvu koju je MoMA uvrstila u svoj stalni postav.
Dio izlozbe posvecen je video instalaciji "Black Lake", novoj akviziciji MoMA-e. Rijec je o desetominutnom video uratku za pjesmu s albuma "Vulnicura", koji je u reziji Andrewa Thomasa Huanga snimljen proslog ljeta na Islandu i koji kroz prizore spilja, klanaca, lave i polja reflektira slike boli, propadanja i ponovnog rodenja.
Njezinih osam albuma "Debut" (1993.), "Post" (1995.), "Homogenic" (1997.), "Vespertine" (2001.), "Medulla" (2004.), "Volta" (2007.), "Biophilia" (2011.) i Vulnicura (2015.) predstavljeno je kronoloski u posebnom interaktivnom audio dozivljaju, najavljeno je na internetskim stranicama Muzeja.
Svaki je album predstavljen kroz pomno osmisljene i iznimne vizualne prizore koje izrazavaju i utjelovljuju njezinu glazbu, a izloske povezuje osobni i poetski narativ slavnog islandskog pisca Sjona.
Izlozeni su i roboti dizajnirani za video "All Is Full of Love" te njezine haljine i kostimi za spotove i turneje, medu kojima se istice 'labud' makedonskog dizajnera Marjana Pejoskog, u kojoj je ostavila dojam na crvenom tepihu Oscara, te haljina u obliku zvona Alexandera McQueena.
Poseban prostor rezerviran je za projekcije njezinih video spotova, koji su uobicajeno kombinacija eksperimentalnog stvaralastva, tehnologije, naracije i performansa te rezultat bliske suradnje Bjork s redateljima na koncepciji i izvedbi.
Po rijecima autora izlozbe, kustosa Klausa Biesenbacha, Bjork je beskompromisno originalna, uspjesna autorica i umjetnica, otvorena za suradnju i interpretaciju svog rada. Kako bi sto bolje prikazala i izrazila svoju glazbu Bjork je zadnjih desetljeca redovito suradivala s fotografima, filmskim i video umjetnicima, dizajnerima, arhitektima, inovatorima, nerijetko prelazeci granicu najkreativnijih podrucja, ustvrdio je u najavi izlozbe kustos, ciju je ideju o retrospektivi islandska pjevacica prije petnaest godina odbila.
Na Facebook stranici Bjork, koja ima vise od tri milijuna sljedbenika, nedavno je objavljen isjecak iz intervjua u kojemu je izjavila da joj je smijesna ideja retrospektive jer uvijek razmislja o onome sto ce sljedece napraviti. A upravo je cinjenica da ima priliku napraviti i nesto novo za izlozbu bio razlog sto je ovaj put pristala.
"Da budem iskrena ne znam kakva je tocno publika MoMA-e, ali zamisljam da ce netko tko ne slusa previse glazbu, kada s obitelji posjeti moju izlozbu, otkriti zvuk i pomisliti kako mu se svida sto valovi zvuka prolaze njegovim tijelom i kako zeli cuti jos", rekla je Bjork.
Osim novog albuma i izlozbe, pocetak ove godine Bjork ce obiljeziti i monografijom "Bjork: Archives", koja ce ju oslikati kroz mjesavinu poezije, akademskih analiza, filozofskih tekstova i fotografija. Izlozba ce biti postavljena do 7. lipnja, a njezino otvaranje pratit ce serija nastupa u New Yorku.