Išli bi u kino, ali niste sigurni što bi bilo najbolje pogledati? Pročitajte recenzije iz pera Anđela Jurkasa.

27.9.2013.
18:34

PRIJE PONOĆI (Richard Linklater) Kad su prije osamnaest godina Richard Linklater, Ethan Hawke i Julie Deply realizirali jednu pitomu i drugačiju romantičnu komediju o dvoje mladih koji se putujući Europom nailaze jedno na drugog u vlaku putujući Europom i osjete iskru, vjerojatno nisu u primisli imali trilogiju. Međutim, kultni status učinio je da ove godine pričamo o trilogiji, razvijanoj u centralnom dijelu "Prije sumraka" koji je pratio Dvoje deset godina kasnije. Zaključno s aktualnim trećim dijelom koji ih nalazi na pragovima zrele veze i krize srednjih godina. No, ono što dobivate suvereno je pitko i sporotečno remek djelo dijaloga. Kazališno postavljen. Bez ikakve fizičke akcije, ali zato prepun maestralnih dijaloga koji raskrinkavaju sve zareze stadija veze u kojoj se zatiču nekad strasni ljubavnici. Višeslojna studija karaktera koji će kroz doslovno nekoliko kadrova provesti skoro 120 minuta filma, fascinantan je ljubavni film. Onaj u kojem ljubav gledate u prvom planu, u kojem je građena iz trenutaka šutnje, u kojem je dokumentarno preotelo igrani film. A sve zbog kemije troje spomenutih ljudi. Maestralne glumačke izvedbe, jednako suptilna režija, dovoljne za jedan od najljepših generacijskih ljubavnih filmova svih vremena. Da, svih vremena.

10/10

OVO JE KRAJ (Seth Rogen, Evan Goldberg) Sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća oko Humphreya Bogarta se okupilo mnoštvo interesantnih glumaca koji su snimali filmove zajedno, družili se privatno, činili svojevrsni glumački zabavni gang. Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis, Jr., Peter Lawford i Joey Bishop bili su štakorska družba. Nešto na tom tragu dešavalo se oko Tarantina kad je startao, a potom iz druženja Brada Pitta, Georgea Clooneya i ekipe. No, čini se kako je mnoštvo holivudskih komičara okupljenih oko Setha Rogena kao glumca/redatelja i Jamesa Franca kao sveprisutnog magneta (čitaj Cera, Hill, McBride, Robinson s ukazanjima Eme Watson i Rihanne) uspjelo podvaliti vrhunsku zajebanciju kao humor novog doba. Naime, u apokaliptičnom pretjerivanju "Ovo je kraj" oni glume tj karikiraju sebe same na Sudnji dan, kada se sotona s velikim penisom spušta na zemlju usred zabave kod Jamesa Franca. Koliko idiotarije i pretjerivanja s urnebesno zabavnim pop kulturnim referencama i samosprdnjom stane u 100 minuta, valja provjeriti. Kada napušeni hollywoodski hit komičari počnu juriti apsurdno, pritom ne štedeći same sebe, rezultat je prilično anarhična idiotarija u najpozitivnijem smislu te riječi.

8/10

TURBO (David Soren) Turbo je puž koji mašta brzine i automobilske trke. Slučaj će htjeti da upadne u motor za vrijeme jednog od uličnih natrkavanja i pretumbavanjima u njegovom tijelu postaje puž na ultra brzi mlazni pogon. Kao takav može sudjelovati na velikoj automobilskoj utrci u Indianapolisu između metalnih jurećih beštija i dokazati kako snovi umiru posljednji. Jedan je to od plemenitih filmića s potkama o prijateljstvu, upornosti, maštanjima i snovima koji se uz sve peripetije isplate. Dovoljno dinamičan da komunicira ne samo s dječjoj dobi, animacijama odgovarajući vrhunskim predstavnicima žanra, "Turbo" je jedan od boljih crtića iz ovogodišnje američke Dreamworksove hi fi produkcije.

7/10

OBRANA I ZAŠTITA (Bobo Jelčić) Debitantski igrani film kazališnog redatelja Bobe Jelčićasimultanka je vrhunskog glumca Bogdana Diklića. Možda u početku nije zamišljen kao glumčev tour de force no sigurno se tokom snimanja pretvorio upravo u to. Priča je susjedska. Događa se u njegovu Mostaru. Nacionalno podijeljenom još od posljednjeg rata. Slavku (Bogdan Diklić) umre drug. Ne samo moralna već i ljudska dvojba je otići na sprovod ili ne? Pitanje je to s brojnim daljnjim implikacijama koje će govoriti u prilog suočavanju s provincijalnim mentalitetom,i problemom tihe šutnje. "Obrana i zaštita" po mnogočemu podsjeća na novi rumunjski val fokusirajući se na glumca, facijalnu mimiku, kretanje u prostoru i njegov rad. A Diklićeva zahvalna izmučena faca tu je naprosto nezamjenjiva. Gledajući film hvatate se dojmu kako zapravo ne postoji niti jedan drugi glumac kojem bi Slavkova rola bolje odgovarala i tko bi je s toliko razumijevanja prema liku utjelovio. Čitanje između redaka zbog shvaćanja vremena i prostora zbivanja, bit će samo prilog više ovom vrijednom filmu.

8/10

JOBS (Joshua Michael Stern) Šef je uvijek u pravu, kratka je i mnogim zaposlenicima svijeta poprilično jasna krilatica. Jedan od šefova 21. stoljeća bio je kompjuterski vizionar Steve Jobs. Prerano preminuo ostavio je iza sebe gigant Apple. Bilo je pitanje trenutka i načina kako će Hollywood i kada unovčiti predložak nad još uvijek toplim humkom preminulog stratega. Uostalom i propulzivni facebookovac Mark Zuckerberg dobio je svoj pečat potpisom sjajnog Davida Finchera. Puno se buke diglo oko podjele uloga i castinga koji nije obećavao osobitu kvalitetu, počevši od ljepuškastog manekena i dežurnog zajebanta Ashtona Kutchera s čijim se facom trebalo pomiriti u jednoj biografskoj, što će reći, dramatski zahtjevnoj roli. Koliko je u tome uspio teško je reći, međutim činjenica je da se nije radilo o zahvalnom zadatku jer su sve stvari o njemu već poznate, ispisane, ispričane, svjedočene i kroz pisano slovo i mnoštva intervjua. Osim nalaženja načina divljenja kompjuterskom vizionaru i prevađanje njegova rada u poziciju genija, malo se toga moglo očekivati. A to je upravo ono što Jobs prikazuje.

6/10

Brave
Samit